Skip to main content

Ik heb een paar dagen geleden de buiten de eu bundel 2000 aangezet en vrijwel direct daarna een bevestiging gehad, dat deze inging. Tot op heden nog geen gebruik van kunnen maken, omdat hij het niet doen. Ik heb nergens, buiten de WiFi om, bereik. Ook meerdere kanalen geprobeerd om bovenstaande aan te geven, maar ook daar nul op het rekest gekregen. Vandaar deze poging. 

Goedemorgen @Bas vL, welkom op ons forum!
In welk land ben je?
Werkt bellen/sms’en wel?


Had je ons handige topic hierover ook al gelezen? Daar staan een hoop tips en dingen die je kunt proberen.

Als dit alles het niet oplost, kun je dan toelichten welke stappen je doorlopen hebt en waar je precies tegenaan loopt?


Ik ben in Turkije. Bellen en sms’en werkt wel. Net iemand geprobeerd te bellen en sms’en werkt sowieso, want ik heb van jullie een sms’je ontvangen dat jullie mijn aanvraag voor de buiten de EU bundel ontvangen en verwerkt hebben. 


Je hebt dus wel een netwerk. Alleen kun je geen gebruik maken van de data. Je hebt de instellingen ook bekeken? 

Mag ik eens meekijken. Zou je jouw profiel van gegevens willen voorzien. Hoor ik van je als je dat gedaan hebt. Dan kijk ik mee of ik iets kan ontdekken. 


Ik heb inmiddels een aantal dingen in mijn profiel aangepast, zodat je deze in kunt zien. Heb, in het kader van bescherming, niet alles ingevuld. Hoop dat je hiermee uit de voeten kunt. 


Ha @Bas vL, alle hokjes waar ‘privé’ achter staat, zijn alleen inzichtelijk voor jou en de moderators van KPN. Ik kijk graag met je mee, maar dan moet ik ook echt even je 06-nummer hebben 🙂.


Ik heb inmiddels mijn telefoonnummer toegevoegd. 


Bedankt voor jouw gegevens. Ik zie zo geen reden waarom mobiele data nu niet werkt. Heb je het toestel al eens uitgeschakeld voor een aantal minuten en weer aan gedaan? Andere tip is om een ander beschikbaar netwerk te kiezen: dit kan via de instellingen van jouw toestel.


Ik heb beide opties al geprobeerd en helaas hebben beiden niet de uitkomst gebracht, waarop ik gehoopt had. Denk dat het beste is een melding hiervan te maken bij diegene die hierover gaat en mijn aanmelding ongedaan te maken. 


@Bas vL En als je handmatig naar een netwerk zoekt op je toestel, welke netwerken komen dan naar voren waaruit je kan kiezen? 

En reist er wellicht iemand met je mee? Zodat je de simkaart eventueel in een ander toestel zou kunnen testen? 

 


Als ik handmatig doe, kom ik op de volgende netwerken:

  • Vodafone Turkye 
  • AVEA
  • Turkcell (dit is ook de automatische)

 

Ik ga het niet meer proberen om met mijn simkaart iets te proberen in de telefoon van een ander. Hoe omslachtig wil je het zoeken?!
 

Ben gewoon helemaal klaar met over en weer berichten sturen via een Forum, omdat je fysiek, via chat of telefoon, niemand te spreken krijgt. 

 

Vanavond waren we in centrum Bodrum en als er dan iets gebeurt, kan ik gewoon niemand bereiken!! Hoe slecht kun je het hebben. Meld me maar af voor die bundel en dan vind ik het goed. Echt een slechte zaak dit, vanuit het oogpunt van KPN!! Niet over te spreken!!
 

 

 


Jammer dat je dit als omslachtig ziet @Bas vL!

De reden dat we dit vragen is om zaken uit te kunnen sluiten. De bundel is actief, de instellingen lijken allemaal goed te staan en we zien geen directe reden waarom jij deze problemen ervaart. In dat soort situaties vragen we eigenlijk standaard om een zogeheten 'kruistest' uit te voeren (simkaart in een ander toestel en vice versa). De bundel kan ik helaas niet meer voor je afmelden maar we kunnen wel de kosten vergoeden mocht je hier uiteindelijk helemaal geen gebruik van kunnen maken.


Sorry Jan, ik ervaar het inderdaad als omslachtig. Iets wat eigenlijk direct moet werken, kan toch niet in zoveel stappen achterhaald moeten worden?! Maar dat is mijn bescheiden mening. Ergste vind ik nog, dat er 407 MB berekend is, dit kan ik zien in mijn eigen KPN omgeving, voor een bundel waar ik absoluut niks mee gedaan heb. Zodra ik buiten de WiFi omgeving kom, heb ik geen internet. Kan ik ook staven met foto’s. Vraag me dan echt af hoe ik tot 407 MB ben gekomen. 🤔


Dan is er toch verbruik geweest blijkbaar. Wat als je een tekstberichtje verstuurt via Whatsapp als je op het mobiele netwerk zit? Een kort bericht met enkele karakters. Het kan namelijk ook zo zijn dat de verbinding daar erg traag is, maar wel werkt. 

Vanavond waren we in centrum Bodrum en als er dan iets gebeurt, kan ik gewoon niemand bereiken!! 

Hier ben ik overigens wel benieuwd naar, eerder gaf je namelijk dit aan:

Ik ben in Turkije. Bellen en sms’en werkt wel. 

Is daar nu verandering in gekomen? Kun je helemaal niet meer bellen en SMS’en?

De volgende providers daar zijn onze partners: TT Mobil Ä°letiÅŸim Hizmetleri A.Åž., Turkcell Iletisim Hizmetleri A.S., Vodafone Telekomunikasyon A.S. Turkcell zou dus moeten werken, Vodafone ook, maar ook via die twee krijg je dus geen verbinding met het internet. Laadt niks als je een internetpagina opent? Kun je nog vertellen wat er precies gebeurt als je probeert te internetten?

Mocht je het contact via het forum trouwens niet handig vinden, wat je eerder aangaf, je kunt ook met ons bellen via +316 1200 1200. Als je inspreekt dat je een storing hebt krijg je vanzelf iemand aan de lijn! 


Er zal ongetwijfeld verbruik zijn geweest, maar buiten mijn weten om. Elke keer dat de WiFi wegvalt en ik iets op wil zoeken, of een andere actie uit wil voeren (bijvoorbeeld Spotify luisteren) krijg ik de melding dat ik geen gebruik kan maken van internet, of dat Spotify off line is. 
 

met iemand bereiken, bedoel ik een nummer opzoeken via Google. Kan moeilijk m’n vader bellen om me op te komen halen. 

En ik vind het inderdaad niet handig om via dit forum te communiceren, maar helaas is het niet anders. Het nummer dat je stuurde, heb ik gebeld en toen kreeg ik een link toegestuurd en werd daarna de verbinding verbroken. Via de chat kreeg ik een robot, die mij niet verder kon helpen en een mens was niet voorradig. 

Het houdt voor mij hier wel een beetje op. Het voelt als tegen een muur aanlopen, jullie zullen zeggen van niet, maar kom hier helaas ook niet verder. Kijk maar wat jullie met mijn melding doen. 
 

Fijne avond nog.  


Als je belt kun je aan de lijn blijven. Bij het inspreken dat je een storing hebt zou je uiteindelijk vanzelf iemand aan de lijn moeten krijgen, al kan dat soms even duren en moet je blijven hangen. 

Helder wat het iemand bereiken betreft. Spotify werkt dus niet, heb je een app bericht met alleen tekst getest? Wellicht is het netwerk daar dus erg traag, dan zou een app bericht uiteindelijk wel verstuur moeten worden, maar Spotify wordt dan inderdaad lastig. Ik wil het graag nog met je oppakken, maar mocht je bellen liever een kans willen geven of het hierbij willen laten dan mag dat uiteraard ook. 🙂


Nee, ik houd het hier bij en bel bij terugkomst wel met de KPN. 
 

Wil er nog één ding over kwijt en dan houd ik erover op. Wellicht ook het meest gekke. Ik ben in een land dat bij de EU hoort, gezien ook alle berichtgevingen omtrent de oorlog, maar heb een buiten de EU bundel nodig. Dat is wel heel raar, toch?! 🤔


Helemaal goed. 🙂 Als je weer in Nederland bent kun je ons bereiken via 0800-0402. Overigens is het dan wel lastig om dit ‘op te lossen’, gezien je niet meer op de plek bent waar de problemen spelen. Wilde ik even mee geven zodat je een beetje kunt verwachten hoe het gesprek zal gaan. 

Turkije valt helaas niet onder de EU. Vandaar dat er een bundel nodig is.Â