Skip to main content

ik heb een extra bundel gekocht om op Sint Maarten (Cariben) bereikbaar te zijn. Ik gebruikte altijd de super voordeel 2000 en deze deed het altijd het afgelopen anderhalf jaar. Alleen gisteren deed die het niet en toen heb ik 2 andere gekocht, waarvan pas vandaag zie ik dat eentje het doet. Kan iemand uitleggen wat hier gebeurt?

Dit veroorzaakt behalve de extra kosten vooral onrust en ongemak omdat je bereikbaar wilt zijn. Hoor het graag. 

Hallo @Raman 

 

Dat het niet meer werkt komt doordat de bundels gewijzigd zijn, voor alles wat onder de noemer Nederlandse Antillen (waaronder Sint Maarten) valt zijn er nu 2 data bundels (maar geen belbundels meer), zie de buitenland pagina https://www.kpn.com/mobiel-abonnement/bundels/buitenland.htm:

 

Nederlandse Antillen

4 GB voor 24,99, sms NEA 4 AAN naar 1266
6 GB voor 34,99, sms NEA 6 AAN naar 1266

  • De bundels zijn 31 dagen geldig
  • Je kunt de bundels stapelen
  • De bundels kunnen alleen gebruikt worden voor data
  • Je krijgt bericht als je 50%, 75% en 100% van je bundel hebt gebruikt
  • Je kunt geen data delen

Let op: dit is een data only bundel. Voor dit land hebben we geen bel & sms bundel. Zijn je MB's uit je Extra Bundel op? Dan wordt je internet gestopt, je kunt weer een nieuwe bundel aanvragen.

 

Bellen en sms

Bellen en sms'en betaal je per minuut of per sms.

Ik ben in de Nederlandse Antillen
Je bent in de Nederlandse Antillen en belt of sms't naar iemand in Nederland of land in de tariefregio 'Voordeelland buiten de EU'.

  • Bellen: € 1,00 / min
  • Gebeld worden: € 0,50 / min
  • Sms versturen: € 0,30 / sms
  • Sms ontvangen: gratis
  • Internet: € 2,50 / MB (kosten zonder databundel)

Ik bel of sms van Nederland naar de Nederlandse Antillen
Je bent in Nederland en je belt of sms't naar een nummer uit de Nederlandse Antillen.

Bellen: € 0,30 / min
Sms versturen: € 0,30 / sms

 

 

Als de aangeschafte supervoordeel 2000 bundel ongebruikt blijft kan je nadat hij verlopen is KPN verzoeken om deze te vergoeden.


Voor Sint Maarten zijn er geen bundels met bellen meer. Je belt voor 1 euro per minuut. En gebeld worden 50 cent per minuut. 

Überhaupt zit bellen voor de Antillen niet meer in een bundel. Alleen nog data. 


Dank jullie wel. 

Dit had ik later ook gezien, maar het punt is tweeledig:

- tot half 2022 werkte super voordeel 2000 op SXM wel. Deze gebruikte ik dan ook het afgelopen 1,5jr automatisch en nu dus ook in deze automatisme een SMS gestuurd met Super voordeel 2000 AAN. Raar dat KPN een regelmatige gebruiker dan ook niet informeert van de wijziging. 

- ik heb NEA 4 uiteindelijk ook aangevraagd. De eerste keer een bevestiging gekregen, maar ik kon nog steeds niet internetten. De tweede keer ook een bevestiging gekregen maar de volgende dag pas kon ik internetten. 

Overigens zie ik nu de beide buiten EU bundels in mijn KPN App gemeld staan als aangeschafte bundels voor een en hetzelfde reisplek. 

En nu bij controle in mijn KPN App zie ik dat juist data uit mijn super voordeel bundel gebruikt wordt en niet uit de NEA 4.

Oftewel ik heb mogelijk nu een buiten EU bundel voor ongeveer 55 euro waarbij notabene de bundel werkt die niet zou moeten werken. 


Hoi @Raman, welkom op ons forum!
Er is inderdaad het een en ander veranderd met de bundels, ik zal je feedback meenemen!
De ongebruikte bundels kun je terugkrijgen als deze verlopen zijn, je kunt daarover tzt het makkelijkst even over bellen met 0800-0402

We hebben hier ook een handig topic over!


Dank je voor je antwoord Thomas.

Dit betekent wel weer dat ik erachteraan moet gaan. (Aan de telefoon hangen om mijn geld terug te krijgen)

Beetje jammer van de service.