Skip to main content

Gister ben ik aangekomen in de VS. Bij aankomst heb ik een databundel aangeschaft en een SMS ontvangen dat mijn aanvraag was ontvangen en dat ik een SMS zou ontvangen wanneer mijn aanvraag was verwerkt. Toen ik later de SMS ontving dat mijn aanvraag was verwerkt ben ik data gaan gebruiken. Echter kreeg ik al snel een sms dat 80% van mijn limiet van €60,50 voor internet had verbruikt. Dit terwijl ik een databundel heb aangeschaft. Nu is mijn vraag hoe dit kan? Graag zou ik zien dat dit opgelost wordt. 
 

Mvg,

Yannick

In de mijn KPN app staat nu dat ik voor €54,45 aan extra kosten heb gemaakt


Dan had je datagebruik en roaming hoogstwaarschijnlijk al aanstaan voordat je bundel geactiveerd is en heeft je telefoon toch data gebruikt voor die tijd @Yannick3299 

 


Wat vervelend. 

Bij aankomst heb ik een databundel aangeschaft

Dan tussen de aankomst en het moment van activeren van de data bundel dus niet. En dan maak je gebruik van data buiten je abonnement. Wel met beperking tot € 60,50.

Wij adviseren om de databundel op de dag van vertrek te activeren (aan te vragen). En tijdens de vlucht je telefoon op vliegtuigstand te zetten. Want tegen het dure maritieme tarief (boot en vliegtuig) is geen bundel beschikbaar.


Tot het moment van ontvangen sms heb ik mijn mobiele data uitgehad. Je mag toch verwachten dat wanneer je een sms ontvangt van KPN dat de aanvraag van je databundel is verwerkt dat je dan gebruik kan maken van deze bundel. 


@Yannick3299 Welkom op het forum. 

Wat balen dat je kosten hebt gemaakt terwijl je een bundel had aangeschaft.

De tip van @PeterG is een goede voor de toekomst. Mocht je weer naar een land gaan waar een bundel nodig is, schaf deze dan in Nederland alvast aan. 

In jouw geval geef je aan dat er data verbruik is geweest na het ontvangen van de sms. Ik controleer graag voor je hoe dit zit. 

Zou je daarom je forumprofiel willen invullen en hier een seintje willen geven als dit is gelukt? 


@Rutger_ Ik heb mijn forumprofiel ingevuld! Alvast bedankt!


@Yannick3299 Bedankt voor het invullen van je profiel. 

Ik heb je gegevens er bij gepakt en zie dat het dataverbruik van 24.6 Mb van 19:24 is en de sms ter bevestiging van de bundel is van 19:34. (Nederlandse tijd) 

Het dataverbruik is er dus echt geweest voordat de bundel aangeschaft is. Wellicht dat je toestel mailtjes heeft binnen gehaald of apps heeft bijgewerkt. 

 

Â