Skip to main content

Ik het zelfde probleem. 4g router heeft vaak geen bereik. Terwijl mijn mobiel het altijd doet. Ik begrijp dit niet. Krijg niet goed internet.

admin: eigen topic aangemaakt. Oorspronkelijke topic

Hoi @Sollie78 .

Waar staat de router precies? En merk je ook verschil als je daar mee op een andere plek gaat zitten? Vaak is de truc om de juiste plek voor dit apparaat te vinden. 

Verder kun je overwegen om er een antenne bij aan te schaffen. Daar zit uiteraard wel een kostenplaatje aan. 

Hoeveel streepjes geeft de sagecom nu aan?


Ik heb met de android app OpenSignal de kpn mast gelocaliseerd. De router staat binnen. Veelal 0 streepjes. Som 1 f 2. Onze mobiel van Simyo heeft altijd bereik. Dan is de moden dus slechter. Hij staat aan de goede kan van het huis 


Sommige antennes zijn gevoeliger dan andere. Het is zaak dat je die sagecom op een plek zet waar je de meeste streepjes hebt. Als dat zo niet lukt, is het misschien een optie om een buitenantenne aan te sluiten.

Ik zou dan wel het bonnetje goed bewaren, mocht dit ook geen verbetering zijn, kun je de antenne weer inleveren en je geld terug krijgen.


Welke buitenantene kan je aanbevelen?


Sinds een tijdje hebben we er een in de shop: https://apparatuurvoorthuis.kpn.com/nl/1307995/buitenantenne-4g-incl-10m-kabel-voor-verbeteren-ontvangst-icm-4g-modem/

Het is een flinke jongen. Element is één meter lang.  Als ik de prijs vergelijk met andere aanbieders is het volgens mij een goede deal. En zoals gezegd, als het niet werkt kun je 'm weer inleveren binnen garantietermijn.


Ik heb niks meer gehoord en ga er van uit dat je voldoende informatie hebt. Mocht je toch nog vragen hebben, stel ze gerust.


Ik heb geen antenne gekocht. Soms heb ik twee strepen verbinding. Vaak niets. Is mij te willekeurig.