Skip to main content

ik ben in china. Voor de tweede maand op rij krijg ik dat ik door mijn internet bundel heen ben buiten de EU. Ik heb nooit om die bundel gevraagd en hoe zet ik dat uit. Ik werk met hotspot hier.

Hoi @ton.nie,13, welkom hier. 

Jij hebt dus blijkbaar een bundel voor buiten de EU aan staan. Zie je deze terug in Mijn KPN? Daar kun je deze bundels aanvragen. 

Voor de zekerheid wil ik nog wel even meekijken naar jouw aansluiting, over welke bundel we het hebben. Zou je jouw profiel willen voorzien van gegevens. Hoor ik van je als je dat gedaan hebt, dan kijk ik mee. 


laat maar. ik zou al 2 x binnen 5 minuten teruggebeld worden. Ik moet overal inloggen, wel of geen cookies accepteren. Moet nu ook weer een dag op antwoord wachten. Dat heb je met je financiele incasso niet, die is stipt op tijd. Je kunt nergens is een gewone mail versturen, of iets dergelijks.

Nu toch ook. Zeg gewoon wanneer hij aanstaat of niet. Dat is toch voor iedereen duidelijk. Nee, eerst weer inloggen, cookies ja of nee.


Op een forum krijg je niet meteen antwoord nee. Dan kun je beter bellen of chatten. In ieder geval mocht ik nog kunnen helpen, dan hoor ik graag van je als je jouw profiel van gegevens hebt voorzien.


Is ook weer een half antwoord op mijn opmerking. Er zou al 2 x teruggebeld worden. 0 keer. Maar blijf het gelijk maar naar je toe trekken KPN. Zoals ik al zei, je kunt toch gewoon uitleggen hoe dat aan of uit staat. Op dr site is niks te vinden. En bellen vanuit China naar Nederland, en dan 17/20 minuten in de wacht staan. Betaal jij dat  Bart_Z van KPN???

jullie willen helemaal niks oplossen, alleen maar poen binnen halen. 


Ik wil het zeker wel oplossen. Ik vroeg je jouw profiel in te vullen, als je dit doet, dan kijk ik graag nog eens mee naar de situatie. Dan heb ik inzicht in jouw abonnement en kan ik uitleggen hoe het zit. 


Bart_Z moderator

 

klantnummer ******

 

Admin: gegevens verwijderd i.v.m. privacy


Bedankt. Ik heb even meegekeken. Ik zie dat je geen bundel hebt voor buiten de EU. Je gebruikt gewoon data in China. Dit valt buiten jouw bundel. Ben je in het buitenland dan blokkeren wij jouw internet bij een bedrag van 60,50 euro. Dit is wettelijk geregeld. Wil je internet kunnen blijven gebruiken kun je de instructies uit de sms volgen. Let op dat de kosten flink op kunnen lopen. Zie ook onze webpagina over gebruik van jouw mobiel buiten Europa. Hier vind je tips, tarieven etc. 


dus als ik een extra ‘buiten de EU’ bundel activeer vervaalt die €60,50?


@ton.nie,13

Even wat anders. Je zegt dat je een (WiFi?) hotspot gebruikt. Zet dan je “mobiele data” uit in de instellingen van de telefoon. Dan voorkom je het datagebruik via het mobiele netwerk helemaal.


Nou die 60,50 heb je al verbruikt, dus die vervalt niet meer. Maar als je een Buiten Europa bundel activeert maak je geen extra kosten meer. 

Wil je helemaal geen mobiele data gebruiken met jouw toestel dan kan je het beste mobiele data in de instellingen uit zetten en het toestel opnieuw opstarten. Dan gebruik je geen data meer en door het opnieuw opstarten worden alle sessies afgesloten.