Skip to main content

Ik heb een buitenland bundel voor Ghana aangeschaft door een sms VOORDEEL DATA 2000 AAN te sturen naar 1266. Helaas werkt de bundel niet. Waar zou dit aan kunnen liggen? Kan ik mijn geld terugkrijgen als het helemaal niet werkt?

Hallo @Petervanderh ,

Ik denk niet dat veel mensen de situatie ter plaatse kennen. Maar kun je daar handmatig een ander netwerk kiezen? 
 

Je ontvangt sowieso geen geld terug. Mogelijk kun je de bundel later deze maand nog op een andere locatie gebruiken? 


Beste @Petervanderh, welkom! Wat raar 😞. Ik kan het eens proberen? Wil je je forumprofiel aanvullen met je 06-nummer, postcode + huisnummer en klantnummer? Die laatste vind je op de factuur via MijnKPN. Kan je het ook niet aanvragen via de MijnKPN app trouwens?


Dag Marcia,

Ik heb mijn forumprofiel aangevuld met het 06-nummer, postcode + huisnummer en mijn klantnummer.

Ik kon de buitenland bundel alleen per sms aanvragen. Heel vreemd. Ik neem geregeld buitenlandbundels buiten de EU omdat ik vaak buiten de EU reis voor mijn werk. De app geeft tegenwoordig aan “Sms of klik op de button om te activeren“ maar de button werkt niet en dus bleef sms’en als enige optie over.

Het is niet mogelijk om een ander netwerk te kiezen in Ghana, omdat er maar één netwerkprovider beschikbaar is .

Ik hoop dat u me kunt helpen want WiFi-beschikbaarheid is ook zeer beperkt en het is zonde van het geld als de bundel niet werkt.


Bedankt! Ik zie dat de betreffende bundel al geactiveerd is op 26 augustus. Je hebt momenteel nog 1998 van de 2000 MB's over. Je kunt hier dus gewoon gebruik van maken!😄


De bundel is inderdaad op 26 augustus geactiveerd maar ik heb geen internet. Hoe de 2 Mb is opgebruikt is mij een raadsel.

de telefoon geeft aan dat ik 3G heb maar ik krijg geen internetverbinding 


Ah, op die manier. Dan heb ik niet goed gelezen, mijn excuses. In dat geval is het kiezen van een ander netwerk inderdaad altijd het eerste advies. Ik maak uit jouw reactie op dat dit niet mogelijk is. Zou je dan eens willen kijken of roaming nog steeds aan staat en of je bijvoorbeeld eens de netwerkmodus 4G uit of juist aan kunt zetten? Vanuit onze kant is er geen blokkade o.i.d. Krijg je een bepaalde foutmelding? Het is inderdaad mogelijk dat het internet te traag is op bepaalde plekken. Ik weet zelf niet of het netwerk in Ghana volledig dekkend is, maar ik zou me voor kunnen stellen dat dit in sommige delen wellicht niet het geval is?


Roaming staat vanzelfsprekend aan. Er is geen 4G slechts 3G maar dat zou ook moeten werken. Het netwerk is dekkend genoeg want ik maak nu gebruik van een hot spot van iemand met een Ghanese simkaart.

puntje bij paaltje geen internetverbinding via de kpn bundel. Ik voel opgelicht.


We bieden natuurlijk niet iets aan als we weten dat het niet werkt. Zoals ik aangaf, zie ik dat er verbruik is geweest. Je toestel heeft dus op enig moment wel connectie gehad met het Ghanese netwerk. Kan je wel bellen/gebeld worden? En is er een melding die je krijgt als je probeert te internetten? Zou je een screenshot kunnen plaatsen van wat je ziet?


Beste Marcia,

Hierbij een aantal screenshots om aan te geven wat de netwerkselectie is en melding die ik krijg wanneer ik probeer om verbinding met het internet te krijgen.

 


 


 


Hallo @Petervanderh 

 

Ik zie toch 3 providers in jouw netwerkselectie lijstje, AirtelTigo, GH MTN en GH Vodafone

GH MTN is de grootste provider daar volgens onderstaande link, krijg je daar geen verbinding mee?

Zo niet dan kan je ook GH Vodafone nog proberen.

 

https://www.justlanded.com/english/Ghana/Ghana-Guide/Telephone-Internet/Mobile-phones-in-Ghana

There are six main mobile phone providers in Ghana including:

The leader of the market is MTN, which has a market share of almost 50%, with over 11 million customers.


GH MTN zou je inderdaad ook moeten kunnen selecteren. Het komt voor dat je dit twee/drie keer moet proberen. Verder zou je toch eens kunnen proberen om 4G uit te schakelen om te kijken of het dan wel werkt. 


Het is helaas niet mogelijk om verbinding te maken met GH MTN of GH Vodafone.


Het is me uiteindelijk gelukt om verbinding te maken met MTN en ik heb nu ook een internetverbinding. Vraag me niet hoe of waarom maar in ieder geval hartelijk dank voor alle suggesties.


Ik ben heel blij om dit te lezen, fijn @Petervanderh!Â