Skip to main content

Momenteel in Koeweit. Buitenlandbundel aangezet maar internet werkt niet. Data roaming aan. Netwerk selectie automatisch. APN op portalmmm.nl. Toestel geherstart. Geen effect. Netwerk instellingen opnieuw ingesteld. Geen effect. Graag uw advies met betrekking tot het werkend krijgen van deze buitenland bundel voor internet. 

APN moet internet zijn.

https://www.kpn.com/service/mobiel/problemen/toestelhulp.htm#!/topic/internet/handmatig-instellen/device/samsung/galaxy-j3-2017-sm-j330f-android-oreo


Dank voor de input Friesian,
Op mijn iPhone 12 de APN omgezet naar “internet” als ook “internet.nl”. Helaas in beide gevallen geen succes. Hoor graag of er nog andere suggesties zijn. Bij voorbaat dank.

 


Heb je de telefoon na het instellen APN (internet) opnieuw opgestart? 


Ja, tussendoor iedere keer opnieuw opgestart maar helaas nog geen resultaat.


Hallo @joho12345, welkom! Balen dit. Heb je wel de juiste bundel aangeschaft? Onderstaande heb je nodig volgens onze website: 

 

Mocht het nog niet lukken, wil je dan je forumprofiel aanvullen met je 06-nummer, postcode + huisnummer en evt. klantnummer? Laat hier even weten dat je dat gedaan hebt, dan help ik je er verder mee. 


Hallo Marcia, ik heb de gegevens aangevuld

 


Bedankt! Ik zie dat je de ‘Overige landen buiten EU bundel 100’ aangevraagd hebt, maar zoals ik hierboven aangaf, heb je de ‘Super Voordeellanden buiten EU bundel nodig. Dit staat ook in de sms die je gehad hebt:  ‘Super Voordeellanden buiten EU bundel 2000 krijgt u 2000 MB, minuten of sms'jes voor EUR 29,99. Sms VOORDEEL 2000 AAN naar 1266’

 

Advies is dus om die aan te vragen! Dan moet het lukken.


Ok, ga ik die proberen. Overigens is dit de bundel waarmee de app van KPN op de proppen kwam.


Beste Marcia, 
toch nog een vraagje. Om de SMS te kunnen versturen moet mijn optie MMS aan staan. Echter, op mijn iPhone, onder berichten, is er geen optie om de MMS aan te zetten. Enig idee hoe ik dan wel de SMS kan versturen?


Beste Marcia. Na enkele keren proberen is het toch gelukt om de SMS te verzenden. Geen idee wat er fout ging maar kreeg nu bericht dat het is aangevraagd. Zo dadelijk even kijken of internet het nu wel gaat doen. Alvast dank tot nu toe. 


En gelukt!


Ok, ga ik die proberen. Overigens is dit de bundel waarmee de app van KPN op de proppen kwam.

Heb je daar toevallig een screenshot van? Kan je dit, zonder nog weer een bundel aan te schaffen, nog eens proberen? Dat zou natuurlijk niet moeten 😞.


Ha @joho12345 heb je nog tijd gehad om een screenshot te maken voor me? Dan kan ik intern nog duidelijker aangeven dat dit niet klopt.


Ja, ik heb nog even gekeken. Als je in de app opvraagt welke bundel je voor welk land moet hebben kun je het land op de eerste image invullen. Vervolgens krijg je een keuze tussen overige landen buiten EU van 14,99 of 54,99. Lijkt dus logisch om 1 van deze bundels te kiezen. 

 


Hoop dat de images zijn doorgekomen.


Ik kan de afbeeldingen niet zien, maar dat is niet zo erg: ik heb de situatie inmiddels duidelijk en heb inmiddels intern doorgegeven dat je hier tegenaan loopt. Mijn excuses voor het ongemak!