Skip to main content

Ik ga binnenkort een rondreis maken door Albanië, Kosovo en Montenegro. Steeds in de buurt van het drielandenpunt. Ik wil de juiste buitenland bundels aanzetten. Uit de informatie op de website blijkt dat Albanië en Kosovo een voordeelland is. En dat Montenegro een supervoordeelland is. M.a.w. ik begrijp dat ik gelijktijdig een voordeelland bundel én een supervoordeelland bundel moet afsluiten om verder geen risico op hoge kosten te lopen. 

Maar: wil ik dit selecteren in de app of via mijnkpn dan komt bij alledrie de landen dezelfde tekst in beeld:
"Voor dit land hebben we deze bundels beschikbaar: Voordeellanden buiten EU bundel 100. 100 MB’s, minuten of sms’jes voor bepaalde landen buiten de EU."

Het lijkt er op dat ik maar één bundel zou moeten aanschaffen: voordeellandbundel. En geen supervoordeellandbundel. Gaat dat goed? Begrijp ik het verkeerd? Of worden er via de app/mijnkpn toch twee bundels geactiveerd wanneer ik bv eerst Albanië aanklik en daarna Montenegro? Of kan ik beter via sms beide bundels activeren? Ik weet het niet meer.


 

Hoi en welkom, @xs2blue! Wat goed dat je hier nu al onderzoek naar doet. Zo ga je goed voorbereid op reis.

Volgens Buiten EU zijn Albanië en Kosovo inderdaad Voordeellanden. Montenegro is een Supervoordeelland. In Montenegro kan je een extra voordelige bundel kopen. Maar je kunt ook de bundel voor Voordeellanden gebruik.

Dus: Een Supervoordeelland bundel kan je niet in een Voordeelland gebruiken. Maar een Voordeelland bundel kan je wel gebruiken in een Supervoordeelland.

Dus voor een rondreis door deze 3 landen heb je aan een Voordeelland bundel voldoende.

 

Wil je voor Montenegro toch een Supervoordeelland bundel? Deze kan je alleen via sms aanvragen:

  1. 100 MB/min/sms voor € 9,99: sms SUPER VOORDEEL 100 AAN naar 1266
  2. 2000 MB/min/sms voor € 29,99: sms SUPER VOORDEEL 2000 AAN naar 1266
  3. 2000 MB (alleen data) voor € 19,99: sms VOORDEEL DATA 2000 AAN naar 1266

De Voordeelland bundels kan je via de MijnKPN app of via sms activeren:

  1. 100 MB/min/sms voor € 9,99: sms VOORDEEL 100 AAN naar 1266
  2. 500 MB/min/sms voor € 39,99: sms VOORDEEL 500 AAN naar 1266
  3. 2000 MB (alleen data) voor € 19,99: sms VOORDEEL DATA 2000 AAN naar 1266

Dankje, dat is wel heel duidelijk uitgelegd zo, Denise!

Nog één vraag: kan je ook twee voordeelland bundels tegelijk aan hebben?

  • 100 MB/min/sms voor € 9,99: sms VOORDEEL 100 AAN naar 1266
  • 2000 MB (alleen data) voor € 19,99: sms VOORDEEL DATA 2000 AAN naar 1266

Zodat je dat van te voren kan inregelen en kan bellen/sms'n én altijd genoeg data hebt. Dus je verbruikt ‘bij wijze van spreken’ 1 gb data en kan ook 100 min/sms hebben voor in dit geval 29,98? Of gaat dat mis omdat door het verbruik van je data ook de min/sms-bundel al is opgebruikt? En je dan buiten je bundel belt/sms't. 


De Extra bundels zijn stapelbaar. Dat wil zeggen dat je een nieuwe bundel kan aanschaffen voordat je oude bundel op of verlopen is.

Je kunt dus eerst de 2000 MB bundel aanzetten en daarna de 100 MB/min/sms bundel. Voor MB's blijf je dan de 2000 MB bundel gebruiken. Voor belminuten wordt de 100 bundel gebruikt. Let wel op: als je door de 2000 MB's heen bent, zal de 100 bundel gebruikt worden voor MB's.


Super, duidelijk!