Skip to main content

Goedemiddag,

Casus: ik hem momenteel onbeperkt bellen en 10 GB databundel.

Nu gaan we komende zomervakantie 3 weken naar een camping met geen wifi. Dat had ik niet verwacht, zeker niet voor die toeristische streek. 

Ik wil daarom graag mijn bundel eenmalig ophogen naar 20GB of Unlimited.

Gaat deze bundel dan per 1 augustus in? Blijf ik eventuele bundelkortingen behouden? En kan ik na de vakantie weer gewoon terugstappen naar mijn 10 GB bundel? 

Ik hoor graag jullie ervaringen of advies.

Groet,

Marc 

Hallo @Marc83,

Wel lekker ouderwets en lekker om even los te zijn van de dagelijkse realiteit. 😉

Je behoud gewoon je bundelkortingen en kun maandelijks omhoog en omlaag gaan met je bundel. Even vanuit gaande dat je een hussel abonnementsvorm hebt.  Het gaat dan per de nieuwe factuurmaand in. Dus 1 augustus in jou geval en dan kan je precies een maand later weer een verlaging doorvoeren om per 1 september weer op de oude bundel uit te komen. 

Zou zelf kiezen voor Unlimited, dan heb je 50GB in Europa. 


Bedankt voor je antwoord Chrizzley. Ik heb echter mijn abonnement nu een maand of 4. Volgens mij is dat geen Hussel meer, en is mijn Unlimited maar 25 GB in het buitenland. Maar dat moet ik even opzoeken.

En ik geef je gelijk, lekker rustig, maar ik zoek altijd heel veel info op internet over het gebied. Geschiedenis, wandelingen enzo. Stiekem gaan de MB's er dan ook snel doorheen. 


Bedankt voor je antwoord Chrizzley. Ik heb echter mijn abonnement nu een maand of 4. Volgens mij is dat geen Hussel meer...

Hoe bedoelt u dat? Iets anders dan Hussel heeft KPN niet. 


KPN heeft Hussel sinds oktober 2019. Dus als je het 4 maanden hebt….

De bundel van Unlimited data is sinds 4 juli 2022: 
NL: 10 GB per dag; E.U. 50 GB per maand (gaat dus in per nieuwe maandcyclus).


Bedankt voor je antwoord Chrizzley. Ik heb echter mijn abonnement nu een maand of 4. Volgens mij is dat geen Hussel meer, en is mijn Unlimited maar 25 GB in het buitenland. Maar dat moet ik even opzoeken.

Hallo @Marc83 
Per 1 Augustus is dat 50GB, dat is veranderd per 04-07. Je hebt dan inderdaad hussel en dat betekend dat je gewoon omhoog en omlaag mag zover jij zelf wilt. 


Wow! Bedankt voor de antwoorden. 50 GB is niet niks. 

Ik wil het graag aanpassen, maar bij het wijzigen geeft de info bij de Unlimited Bundel nog steeds 25 GB aan. Hopelijk moeten ze dit nog aanpassen.



Kijk, Unlimited staat nog steeds op 25 GB.

Daarnaast betaal ik nu voor 10 GB bundel €17,50 en €10,00 voor het toestel. Dus totaal ben ik €27,50 per maand kwijt. Zijn de prijzen in het oranje aangegeven met de telefoonkosten erbij, of alleen de bundel? Neem aan alleen de bundel 😂

 


Euhm... ik gok dat die tekst gewoon nog niet is aangepast door KPN. 


Als iemand van KPN dit kan bevestigen, weet ik meteen dat ik dit kan doorvoeren.


Hallo @Marc83 , het staat al bevestigd door een moderator in het centrale topic.

Verruiming dagbundel en EU bundel

Per 4 juli 2022 kan je de volgende verbeteringen verwachten:

  • De dagbundel wordt verhoogd van 8 GB naar 10 GB.
  • Dagbundel op? De extra bundel die je kunt activeren blijft 2 GB. Je kunt een extra bundel bestellen via je MijnKPN account of door NL2000 AAN te sms’en naar naar 1266. 
  • De EU bundel gaat van 25 naar 50 GB.
  • Het aantal MB’s dat je kunt delen met je huishouden blijft 50 GB.

 

De dagbundel is per direct verhoogd naar 10 GB, de EU-maandbundel gaat aan het begin van de volgende factuurperiode omhoog naar 50 GB


De prijs die je ziet is zonder actiekorting zoals KPN husselkorting/Compleet korting. Die €32.50 is de basisprijs. Als je ook internet afneemt bij kpn krijg je €7,50 korting en kom je uit op €25,00 + 10 euro toestelkosten zit je op 35 euro. 


@Marc83 Ik zie dat je al uitgebreid van advies bent en ik kan mij daarbij aansluiten. Is alles nu duidelijk en heb je de wijziging al doorgevoerd? Je moet er namelijk rekening mee houden dat de wijzing pas ingaat op het moment dat je normaal gesproken je nieuwe bundel ontvangt. Mocht je nog vragen hebben stel ze dan gerust!


Mijn bundel is nu nog 27 dagen geldig. Dat betekent dat wanneer ik mijn bundel wijzig, de ophoging vanaf 4 augustus actief zal zijn. 


Dat klopt dan inderdaad Marc. Dan gaat de bundel op 4 augustus in. Je kan trouwens altijd weer terug omlaag naar de bundel waarop je het abonnement bent aangegaan!


Dankjewel, Remco.