Skip to main content

Binnen 2 dagen de melding van KPN dat mijn internet bundel voor 75% is leeggestroomd. Ik gebruik mijn telefoon nauwelijks buiten de wifi, paar Whapp,s,  Dit gebeurt me 2x per jaar dat de eeste week van bundel 2Gb weegstroomd. Kan dat software of berekenings fouten bij KPN zijn?

Kan dat software of berekenings fouten bij KPN zijn?

Hallo @Marreco 

Die kans is te verwaarlozen.

Het zal eerder liggen aan een instelling in jouw mobiele telefoon.

Staat bv de Wifi -assistentie uit? Dan wordt er niet automatisch overgeschakeld naar een Mobiel Netwerk als de Wifi een keertje slecht is. 

En heb je in het menu Mobiele Data de optie Automatische downloads uit staan? Want een update kost ook aardig wat data.    

Je kunt trouwens in jouw telefoon nagaan waaraan de gebruikte data is opgegaan. Staat in het menu van de Mobiele Data. Zelfs per app gespecificeerd.  


Dank je Noordzee  voor deze respons. Ik denkdat ik het probleem gevonden heb met jouw tip. Een door mij nooit gebruikte fotogallery app gebruikt 1,6 Gb in 1 dag op de achterond...zal de andere instellingen eens nakijken...


Graag gedaan. :thumbsup_tone4:  Gelijk een goede gelegenheid om eens een aantal niet gebruikte apps te verwijderen. Of uit te zetten voor mobiele data. Je kunt per app aangeven of je de app wilt gebruiken voor mobiele data.  


Reageer