Skip to main content

Beste,

Ik heb vanwege de hoge kosten een extra buitenlandse data bundel voor Amerika gekocht.

Netjes de melding via sms ontvangen dat het zou moeten werken. Maar helaas nu doet helemaal niets het meer.

Ik moest "Voordeel DATA 2000 aan” verzenden en heb dit gedaan

 

Wacht op antwoordt?

Ojee @J.R.V., dit is niet zo handig natuurlijk 🙁

We zijn 2 dagen verder: is er inmiddels wat veranderd aan de situatie? Zo nee, zou je dan om te beginnen je toestel eens helemaal uit willen zetten en daarna weer op willen laten starten? Als dat ook geen verschil maakt, zou je dan willen controleren of je wel een goede verbinding kunt krijgen als je handmatig andere netwerken selecteert dan degene waar je toestel nu mee probeert te verbinden?

Als het daarna nog steeds niet werkt, kijk ik graag even met je mee. Zou je in dat geval je gegevens in willen vullen in je profiel en hier een seintje geven als je dat hebt gedaan? Je mag het mobiele nummer waar het om gaat, in het opmerkingenveld noteren!


Hi Maja,

Inderdaad maar nu 3 dagen verder en geen verschil. Ik heb alle twee opties die je genoemd heb geprobeerd ik heb zelf wederom een extra bundel gekocht omdat ik dacht dat de 1ste keer niet goed was doorgekomen. 

Nu zit ik met 4 gig data bundel die ik niet kan gebruiken. Ik ben zeer al jaren klant van kpn maar deze keer niet zo tevreden 😔

Met Vriendelijke groet, 

J.R.V.


Dat is flink balen @J.R.V. 🙁

Ik wil alvast even aangeven dat je de kosten van die 2e bundel van me terug gaat krijgen, snap heel goed dat je het op deze manier op hebt geprobeerd te lossen.

Zijn er meer Nederlanders aanwezig in je reisgezelschap en zo ja, hebben die wel een werkende verbinding? Zo ja, zou je jouw simkaart dan eens kunnen testen in het toestel van iemand anders van je reisgezelschap? Op dit moment ben ik er namelijk nog niet helemaal zeker van of we dit moeten zoeken bij je toestel, of bij onze simkaart of instellingen. Door een ander toestel te testen, kunnen we dingen uitsluiten!

Zou je ook nog je mobiele nummer in je profiel willen zetten? Die zie ik nu nog niet staan.


Hi Maja,

Ik heb zojuist mijn telefoonnummer toegevoegd. Alleen mijn vrouw is mee en die heeft een iPhone daar kan niet zomaar mijn simkaart in. En zij is bang dat straks haar instellen niet meer goed gaan werken. 

Voor haar heb ik overigens geen extra bundel genomen zij gebruikt internet van het hotel.

Met Vriendelijke groet, 

J.R.V.


Zou het ook kunnen met een Huawei stick die ik voor mijn laptop in Nederland gebruik?

Met Vriendelijke groet, 

J.R.V.


@J.R.V. Amerika (USA) is een SUPER voordeelland. Zo te lezen heb je een verkeerde bundel geactiveerd. Op deze website van KPN kan je de juiste informatie vinden. 
 

 


Hmm, scherp opgemerkt @Hoopvol

Wat ik in je ‘welkom in de USA’ sms zie staan, is het volgende: Beste klant, u bevindt zich in USA-CAN. Met de Super Voordeellanden buiten EU bundel 2000 krijgt u 2000 MB, minuten of sms'jes voor EUR 29,99. Sms VOORDEEL 2000 AAN naar 1266. Deze bundel is 31 dagen geldig. Dit is op zich al bijzonder, aangezien je inderdaad SUPER VOORDEEL zou moeten sms’en, en niet alleen voordeel. Hier ga ik even achteraan!

Maar jij hebt nog weer wat anders gestuurd, namelijk DATA AAN, waarmee je alleen data toevoegt. Waar heb je zien staat dat je voor die optie moest kiezen?

Zou het ook kunnen met een Huawei stick die ik voor mijn laptop in Nederland gebruik?

Dit is het proberen waard!


Hi Maja,

Wat ik ook probeer het lukt niet. Ik vindt dit erg jammer omdat ik wel door jullie gewaarschuwd werdt dat mijn factuur deze maand vele malen hoger zal liggen en als ik dat reageren op advies van kpn een extra data bundel te nemen mijn internet niet meer werkt.

Ik zit nu nog 4 dagen in New York en wil niet al mijn aandacht aan het aan of uitzetten en maar proberen of het wel lukt. Ik doe het nu al bijna 1,5 week via de onbeveiligde wifi van het hotel dus overleef de laaste dagen dit ook wel.

Ik weet dat je ook je best doet, maar vindt dit geen goeie service van kpn.

Met Vriendelijke groet, 

J.R.V.


Ik heb nu vanaf onze kant de juiste bundel aangezet @J.R.V., en zal die 2 verkeerde beide gaan vergoeden. Laat je weten of het nu wel lukt met het internet?


Helaas Maja,

Zoals ik reeds eerder gemeld hebt geen internet of wat dan ook. Aangezien ik ook maandag 30 mei naar Nederland ging niet meer geprobeerd. 

Echter ondervind ik nu in Nederland wel last van dat ik geen internet op mijn telefoon krijg. Wat is er toch aan de hand? Is het tijd voor mij om naar een andere provider over te stappen?


Hmm, als je ook hier geen internet hebt, lijkt het er toch haast op dat er iets anders aan de hand is dat volledig los staat van het roaming gedeelte 🤔 Zou je jouw simkaart nu in een ander toestel kunnen testen? Dit is nu een noodzakelijke stap om uit te sluiten of we het probleem bij (instellingen van) je toestel, of bij onze simkaart of netwerk moeten zoeken.


Ik ga zo naar de zaak, daar heb ik wel een reserve telefoon liggen en zal het dan testen

Wordt vervolgd 


Helemaal prima, ik ben erg benieuwd hoe het met dat andere toestel zal gaan!


Helaas qerk ook die kaart niet op een andere telefoon. Ik heb in mijn telefoon ook een nieuwe simkaart gedaan en die werkt qel met internet. 

Het ligt dus wel aan de instellingen aan de kant van KPN. ☹️


Ik begin hier al aardig de balen van te krijgen😣

 


Ik denk dat mijn dataverkeer op de kaart gewoon na 17 mei is uitgezet. Toen kreeg ik de melding teveel data te gebruiken. 


Beste Maja,

Inmiddels is het probleem in samenwerking met de klantenservice mobiel opgelost.

En inderdaad stond de data in jullie systeem op uit en na het door de klantenservice aangezet te zijn is het opgelost 

Ik ga ervan uit en mag toch zeker wel verwachten dat de kosten van de extrabundels niet door mij betaald hoeven te worden aangezien ik ze ook niet gebruikt hebt. En dat ze uit mijn account verwijderd worden.

 


Yes, ik had de eerste 2 bundels al vergoed en ga de 3e ook vergoeden, aangezien je er inderdaad geen gebruik van hebt kunnen maken.

Heel fijn dat het euvel gevonden is! Ik heb alleen de roaming instellingen bekeken en daar stond niks raars, dat de volledige internetoptie geblokkeerd wordt heb ik in al mijn jaren bij KPN nog niet eerder meegemaakt, vandaar dat dit me niet op is gevallen. Mijn excuus hiervoor!


Hi Maja,

Zo zie je maar je bent nooit te oud om te leren. Bedankt voor het proberen en ook voor het vergoeden van de extra bundels.

 


Goedemorgen Maja,

volgens mij zouden de extra bundels vergoed worden, in de bijlage zie je dat ze evengoed gefactureerd zijn?

Graag ontvangen ik een nieuwe factuur.

 


Ik heb inderdaad een vergoeding aangevraagd voor de 3 bundels, en zie dat die aanvraag ook goedgekeurd is. Helaas was dit te kort dag om meegenomen te worden op de factuur van juni, de facturen worden automatisch opgesteld en op het moment van publiceren waren de vergoedingen nog niet volledig doorgevoerd. Je zult de vergoeding dus terugvinden op de factuur van juli. Excuus dat de vergoeding niet op dezelfde factuur terecht is gekomen als de kosten, dit is echter niet iets dat te veranderen valt 😬


Hi Maja,

bedankt voor je uitleg.