Skip to main content

Beste KPN,

 

Van de week heb ik mijn nieuwe Iphone 13 van jullie binnen gekregen, wat mooi toestel. super!

Wat echter een mindere ervaring is dat ik zojuist de melding krijg dat mijn data bundel ruim 20 GB bijna volledig verdampt is in een dag. En dit is heel erg raar want ik heb overal waar ik verblijf een wifi verbinding.

Ik zie in vergelijkbare berichten op dit forum dat er antwoorden gegeven worden dat er dan een instelling niet goed stond enz.. dat is hier echt niet het geval.

KPN hoe kan het dat er 20GB data weg is zonder een aantoonbare reden?

 

ik hoor graag of jullie iets kunnen betekenen

 

gr

Marvin

heb je bij Instellingen, Mobiel Netwerk gekeken of je apps ziet die die 25GB opgebruikt hebben? 


Ik zie bij roaming in huidige periode 21,4 GB staan. maar niet waaraan dit verbruikt is

 


daaronder staat toch per app wat er gebruikt is? en daar zie je niks terug van die 21.4 GB?

En roaming is buitenland, kan het kloppen dat je daar geweest bent?

Wat je ook even kunt controleren/aanpassen is op diezelfde pagina, helemaal onderin, daar staat Wifi-assistentie, die zou ik eerst even uitzetten, uitleg staat erbij


Zo te lezen was je niet altijd verbonden met WiFi en zijn de updates via je mobiele data gegaan.

Waarschijnlijk staat WiFi assistent aan?

Had je hiervoor ook een iPhone?


https://support.apple.com/nl-nl/HT205296


@Roos79 ik had hiervoor een iphone 11 en heb daar 3 jaar mee gelopen. Mijn gemiddeld verbruik was daar nooit meer de 5 GB per maand.

Ik kan er dus niet bij met mijn hoofd dat er data verdwenen is door updates e.d.

Mijn WIFI thuis is top te noemen. mede door 3 superwifi versterkers van KPN. Blijft vreemd

 


Kijk eens onder mobiel netwerk en dan WiFi assistent?

 

Ook zie je onder mobiel netwerk precies welke apps de data hebben gebruikt 

 


@Roos79 wifi assistentie is maar 1,8 GB


En de apps die er staan?


@Roos79 bij de apps staat het verbruik incl wifi wat alleen bij spotify staat al 100GB maar daar heb ik in de app ook gebruik via 4g uitstaan

 


volgens mij geeft een iphone daar alleen de mobiele data weer en niet mobiel + wifi. 

dan is dat dus de oorzaak


Hoi @MarvinW, welkom op ons forum! Ik zie dat onze community je al goed geholpen heeft!

Mocht je verder nog vragen hebben of ergens tegenaan lopen dan weet je ons te vinden!