Skip to main content

Goedemiddag,

Op 13 januari van KPN bericht gehad dat de 2 telefoonabonnementen die ik heb opgegeven voor de Consumentenclaim worden uitbetaald en dat ik akkoord moet geven op de uitbetaling. Vervolgens heb ik bij beide e-mails op de link geklikt en akkoord gegeven voor uitbetaling. Twee weken later wordt de claim voor 1 abonnement uitgekeerd, maar de 2de niet. Maandag kreeg ik een herinnering dat ik mijn akkoord nog moest geven:

U hebt een claim ingediend bij ConsumentenClaim of Consumentenbond Claimservice. Zij hebben uw claim naar ons doorgestuurd. We hebben van u alleen nog geen reactie ontvangen op onze eerdere e-mail. Volg daarom de instructies hieronder, dan handelen wij uw claim af. Reageer binnen 4 weken. Anders sluiten we uw dossier en krijgt u de tegemoetkoming niet meer.

Hebt u meerdere abonnementen aangemeld? Dan krijgt u per abonnement een aparte e-mail. Geef akkoord door te klikken op onderstaande link. Dan gaan wij aan de slag met uw tegemoetkoming. Let op: u kunt de link maar 1 keer gebruiken. Als u erop hebt geklikt, werkt hij daarna niet meer.

Naar mijn idee had ik dus al akkoord gegeven, maar goed ik doe het nogmaals. Alleen zoals KPN aangeeft zou de link maar 1x werken. Echter kan ik tientallen keren klikken, de link blijft actief. Is mijn akkoord wel of niet doorgekomen?

Ik heb contact gehad met de chatdienst begin deze week. Klantenservice wist niks af van de consumentenclaim, hij zou een ticket aanmaken en ik zou worden teruggebeld. Inmiddels is er 1 week verstreken en ik heb nog niks gehoord. Kan iemand aangeven wat de status is? Ik hoop op een spoedig antwoord, want jullie geven aan dat ik binnen 2 weken moet reageren.

Groet Alex

Hoi Alex,

Bij mij precies hetzelfde verhaal - 13 januari twee mails vanuit KPN ontvangen voor mijn 2 claims. Beide diezelfde dag geopend, op de link geklikt en bevestigd. Eentje is 25 januari uitbetaald, de andere niet (tot op heden nog steeds niet). Ik kan ondanks wat er in de mail staat ook gewoon de link nog blijven gebruiken om nogmaals m’n toestemming te geven (zowel voor de claim die al uitgekeerd is als de onuitgekeerde).

Klantenservice heeft geen idee wat ze ermee aan moeten… Ik ook niet!


Voor mij ook exact dezelfde situatie. 2 mail ontvangen voor 2 claims, beide bevestigd. Vandaag herinnering ontvangen voor 1 vd 2 claims. Ik kan alle mails/links ook blijven bevestigen tot ik een ons weeg. Er is nog niks uitbetaald aan mij. Klantenservice aan de telefoon is echt een dra-ma. Wat moeten we nu doen @Kpn


Voor iedereen die heeft gereageerd of meeleest: deze problemen zijn bekend bij KPN en Consumentenclaim.

Ik heb zojuist telefonisch contact gehad met Consumentenclaim. Het blijkt inderdaad zo te zijn dat bij iedereen met 2 abonnementen, de eerste netjes wordt betaald, maar de 2de tot problemen leidt. Ook het probleem met de link die meerdere keren aangeklikt kan worden is bekend.

Volgens Consumentenclaim zou de tweede keer bevestigen wel moeten werken en zou KPN dan alsnog tot uitbetaling over gaan. Consumentenclaim geeft aan dat wij ons geen zorgen hoeven te maken.


Bij mij hetzelfde probleem, claim voor meerdere abonnementen, de 1e uitbetaald, de volgende ruim 2 weken geleden een herinnering. Contact opgenomen met Consumentenclaim en gehoord dat er inderdaad problemen waren die nu opgelost zouden moeten zijn. Vervolgens naar aanleiding van de herinnering nogmaals de procedure doorlopen, ‘screendump’ gemaakt en weer afgewacht. Geen bevestiging over de mail gekregen van KPN dat het nu wel goed was (dit had na de problemen die buiten de schuld van de consument lagen toch verwacht mogen worden!). Vreesde dus het ergste. En ja hoor, wederom geen vergoeding voor het tweede toestel.

Voor alle zekerheid gisteren weer de procedure van de herinnering doorlopen. Bleek dat dit met de bijgevoegde link nog steeds mogelijk was, ondanks de aankondiging in de mail dat dit na het doorlopen niet meer mogelijk was. Wederom van de schermen ‘screendumps’ gemaakt en Consumentenclaim in kennis gesteld.

Wat mij zorgen baart is dat, zoals in de 2de mail aangekondigd, mijn claim nu over anderhalve week komt te vervallen.

Ik weet niet wat ik hier allemaal van moet denken. KPN komt in deze niet echt betrouwbaar over. Is dit een truc om onder de uitspraak uit te komen????????


@AWS49 Ik geloof niet dat je je zorgen hoeft te maken. Ik had dus exact dezelfde problemen, maar vorige week woensdag (17 februari) heb ik alsnog de tweede tegemoetkoming ontvangen. Ik heb na de herinnering op 1 februari, dus ongeveer 12-13 werkdagen moeten wachten. Je kan Consumentenclaim bellen met de vraag of ze kunnen controleren of je op de lijst voor uitbetaling staat. Zij ontvangen elke maandag een lijst van KPN waarop staat welke uitbetalingen KPN gaat doen.

Verder ben ik het volledig met je eens dat de handelingen van KPN schandalig zijn. Maar ik moet ook zeggen dat ik niet een hele hoge pet op heb van Consumentenclaim. Op e-mails reageren ze niet en bellen is vrij duur, vooral omdat ze een hoog minutentarief vragen en je lang in de wacht staat.


@Alexx77 Hartelijk dank voor je reactie. Hij neemt in ieder geval mijn zorgen over mijn tweede tegemoetkoming wat bij mij weg.

Consumentenclaim heb ik een mail gestuurd, waar ze nog niet op hebben gereageerd. Naar aanleiding van mijn  vorige mail aan hen, 14 dagen geleden, werd ik nog diezelfde dag door een medewerkster van Consumentenclaim teruggebeld.

Ik blijf het wel vreemd vinden dat KPN niet via bijvoorbeeld een e-mail heeft laten weten dat er problemen waren en dat we ons geen zorgen hoeven te maken. Vooral de mededeling:

“ Anders sluiten we uw dossier en krijgt u de tegemoetkoming niet meer.”

in hun herinneringsmail vind ik in dit verband niet erg netjes.

 


Gisteren, twee dagen nadat ik een e-mail stuurde, ontving ik bericht van Consumentenclaim. Het bleek dat zij naar aanleiding van mijn mail mijn dossier goed bestudeerd hadden en geconcludeerd hadden dat mijn tweede toestel administratief goed verwerkt was.

Kortom, ik werd met betrekking tot mijn zorgen gerust gesteld.

Inderdaad werd vandaag, een dag later, de vergoeding voor mijn tweede toestel op mijn rekening bijgeschreven. Mijn complimenten dus voor Consumentenclaim!