Skip to main content

Op 6 augustus 2020 neem ik contact op met KPN klantenservice via nr.08000402. Ik heb een vraag over de mailfunctie.

Ik krijg een allervriendelijkste jongeman aan de lijn die mij overal door heen loodst. Mijn man is kort geleden overgestapt  naar KPN mobiel en had nog wat vragen….ook hier nam hij alle tijd voor. Deze medewerker zat in zijn inwerkperiode, dus sommige dingen wist hij niet, maar na overleg met een collega kwam hij toch met een antwoord. Dit nam veel tijd in beslag, maar daar hadden we alle begrip voor.

Vandaag zie ik mijn factuur van de afgelopen maand en tot mijn grote verbazing moet ik € 43,24 betalen voor een service nummer dat ik op 06 augustus 2020 heb gebeld.

Een zogenaamd doorbel nummer 1828 blijkt de boosdoener…...dit nummer kost maar liefst € 0,95 per minuut.

Schandalig dat de KPN zich inlaat met een dergelijke organisatie.

Ik heb er geen woorden voor en voel me echt opgelicht.

J.Bolhaar

De afgelopen maanden zijn hier meerdere topics over geweest. KPN heeft een gratis nummer 0800-0402 en u heeft zich laten doorverbinden via een externe partij. Daarbij is de vraag of u over de kosten heeft gehoord voor het gesprek daadwerkelijk tot stand kwam met KPN.

 

Het is lastig maar zoeken op KPN.com naar een telefoonnummer is handiger dan via google. Via google krijg je met de onjuiste trefwoorden een aanbieder aan de lijn die meer geld in google advertenties steekt en hierdoor hoger op de ranglijst komt.

 

KPN kiest hier niet zelf voor.


Schandalig dat de KPN zich inlaat met een dergelijke organisatie.

Ik heb er geen woorden voor en voel me echt opgelicht

KPN kan hier niets aan doen, die mag geen gesprekken weigeren.

Zolang de (onafhankelijke) commerciële servicedienst de kosten duidelijk meldt aan het begin van een gesprek en ook nogmaals vooraf de aansluitende doorschakeling naar een gratis nummer (zoals 0800 0402), dan is deze dure ‘service’ toegestaan.

KPN vermeldt 0800 0402 op de website (https://www.kpn.com/service.htm) maar het kost een paar stappen om het nummer te vinden. Daarom kiezen veel mensen Google met een kostbaar resultaat.


Daarin zou het niet alleen KPN sieren om gegevens om te kunnen bellen beter zichtbaar te maken op hun site. Dit wordt vaak niet gedaan om de drukte bij callcenters te doen verminderen.


Daarin zou het niet alleen KPN sieren om gegevens om te kunnen bellen beter zichtbaar te maken op hun site. Dit wordt vaak niet gedaan om de drukte bij callcenters te doen verminderen.

Dat was vroeger ook zo, het stond volgens mij gewoon op de home pagina. Maar er is nu een systeem om eerst veel voorkomende vragen af te vangen met standaard oplossingen. Inderdaad om drukte bij de tel. ingang te verminderen. Helaas maken de dure servicediensten daar gebruik van.


Op 6 augustus 2020 neem ik contact op met KPN klantenservice via nr.08000402. Ik heb een vraag over de mailfunctie.

Ik krijg een allervriendelijkste jongeman aan de lijn die mij overal door heen loodst. Mijn man is kort geleden overgestapt  naar KPN mobiel en had nog wat vragen….ook hier nam hij alle tijd voor. Deze medewerker zat in zijn inwerkperiode, dus sommige dingen wist hij niet, maar na overleg met een collega kwam hij toch met een antwoord. Dit nam veel tijd in beslag, maar daar hadden we alle begrip voor.

Vandaag zie ik mijn factuur van de afgelopen maand en tot mijn grote verbazing moet ik € 43,24 betalen voor een service nummer dat ik op 06 augustus 2020 heb gebeld.

Een zogenaamd doorbel nummer 1828 blijkt de boosdoener…...dit nummer kost maar liefst € 0,95 per minuut.

Schandalig dat de KPN zich inlaat met een dergelijke organisatie.

Ik heb er geen woorden voor en voel me echt opgelicht.

J.Bolhaar

 

Er is vooraf niet gesproken over de kosten!!!


Dit komt opvallend vaak voor de laatste tijd, afgaande op de meldingen hier op dit forum.

Oorzaak, KPN heeft het nummer verstopt op de website, de mensen gaan zoeken op een TE vaak gebruikte www zoekmachiene met commerciële belangen en dan komen de boefjes eerst in beeld.

Maar, bij een betaald nummer moet er een audio melding komen aan het begin, dus hoe kan het zijn dat een ieder zegt dit niet te hebben gehoord ?

Degene die gebeld wordt door zo’n dienst ziet het nummer van die dienst als inkomend nummer en kan de beller waarschuwen, maar ja. . . .

Hoe komt deze bepaalde dienst aan zo’n kort nummer ? Gewoon betalen zeker, blijkbaar mag dat ook.

Eerdere bijdrage van mij in een soortgelijk geval :

https://forum.kpn.com/mobiele-diensten-18/kosten-servicenummer-1888-487511?postid=891744#post891744


Reageer