Skip to main content

Na fabrieksinstellingen simkaart overgezet  en nu zijn alle contacten weg heb ze ook niet in back-up of i cloud

Hallo @Frances visscher van bueren ,

Vervelend!, 

Voor een volgende keer: Een beetje goede telefoonwinkel heeft apparatuur om gegevens uit jouw oude telefoon over te zetten naar een nieuw toestel, Denk dan aan jouw contactenlijst en apps. 
 

Verder is het te overwegen om de contacten inderdaad in de cloud te bewaren. (Via Google-contacten of jouw Apple-ID). Een bijbehorend voordeel is dat je ze dan eventueel op meerdere apparaten kunt gebruiken. 


Hallo @Frances visscher van bueren 

Inderdaad vervelend.  Ik zou om te beginnen  alvast eens controleren of je via bijvoorbeeld Whatsapp een aantal contacten kunt terug herkennen en die weer  bij je contacten zetten op de telefoon. Behalve  icloud zou ook Google contacten  een optie kunnen  zijn om voortaan te gebruiken als backup. 


 Behalve  icloud zou ook Google contacten  een optie kunnen  zijn om voortaan te gebruiken als backup. 

Klopt @Friesian ,

Dat bedoel ik daar ook mee. Bij Apple (wat ik gebruik) gaat dat via jouw Apple-ID.  Dat komt op hetzelfde neer. Ik heb er even tussen haakjes achter gezet.


Hi Frances, welkom op het forum. 

Inderdaad erg naar. Ik verwacht trouwens dat die contacten niet op de simkaart opgeslagen waren maar op je toestel. Hier zijn verder goede adviezen gegeven voor de toekomst wat back-up betreft. Wij kunnen de contacten helaas niet voor je achterhalen.