Skip to main content

Ik heb een nieuwe telefoon gekocht. 

Nu wil ik graag mijn contacten overzetten. Ik wilde deze van mijn huidige telefoon overzetten op mijn simkaart om deze zo vervolgens op mijn nieuwe telefoon te kunnen gebruiken.

Echter geeft mijn huidige telefoon de melding dat ik nog maar ruimte heb voor 4 contacten op de simkaart, ik wil er graag meer dan 100 overzetten.

Hoe kan ik dit het beste doen?

 

Heeft u een Android telefoon gekocht?

Als je een simkaart hebt met opgeslagen contacten, kun je deze importeren in je Google-account.

  1. Plaats de simkaart in je apparaat.
  2. Open de app Contacten  op je Android-telefoon of -tablet.
  3. Tik linksboven op Menu Menu en dan Instellingen en dan Importeren.
  4. Tik op Simkaart. Als je meerdere accounts op je apparaat hebt, kies je het account waarin je de contacten wilt opslaan.

https://support.google.com/contacts/answer/1069522?hl=nl&co=GENIE.Platform%3DAndroid&oco=0#zippy=%2Cvanaf-een-simkaart


Gewoon ervoor zorgen dat je contacten online bij Google of Apple staan. Niet zo privacy-vriendelijk misschien. Maar wel veruit het makkelijkste. Op de nieuwe foon inloggen en klaar. Alles staat erin.


Alles handmatig overzetten heeft ook voordelen. Oude contacten verwijderen en checken wie u nu echt nodig hebt in u telefoonboek.


Dank voor de tips!

 

Ruim 200 contacten handmatig overzetten.. hmm ik hem wel iets beter te doen 😬


Goedemorgen @San987, ik weet natuurlijk niet wat voor merk toestel je nu hebt, en wat voor nieuwe telefoon je hebt. KPN heeft sinds kort de Toestel-overstaphulp online staan. 

Voor welke Smartphones?

Op dit moment is de ‘KPN Toestel Overstaphulp’, voor toestellen van de merken Apple en Samsung en help de klanten bij hun overstap van….

  • iPhone > iPhone,
  • Samsung > Samsung,
  • iPhone > Samsung
  • Samsung > iPhone

 

Vanaf 2 februari 2022 ondersteunt de 'KPN Toestel Overstaphulp' ook de toestellen van het merk OPPO.