Skip to main content

Hallo,

Mijn vrouw en ik zijn al geruime tijd klant bij KPN, ik zelf al 15 jaar en altijd naar volle tevredenheid. Echter zijn wij enkele maanden geleden verhuisd naar een gebied waar de dekking erg slecht is voor zowel 4G als het gewone mobiele bereik. Ik heb hier al contact over gehad met de technische dienst van KPN en de monteur kon mij uitleggen dat de plek waar wij zitten simpelweg te ver van een zendmast zit om goed bereik te kunnen garanderen. In de toekomst wilt KPN nog wel een extra mast plaatsen maar helaas zitten hier zoveel regels aan vast dat het waarschijnlijk nog een aantal jaar gaat duren voor het zover is. In het gebied waar ik zit hebben zowel T-Mobile en Vodafone wel prima bereik, die mast zit ook om de hoek. Op mijn vraag of KPN geen gebruik kon maken van die mast werd vaag gereageerd. 

 

Na het gesprek met de (overigens erg vriendelijke) monteur van de technische dienst heb ik weer contact gezocht met KPN met de vraag of we hier nog iets mee kunnen. Ik betaal nu namelijk voor 2 mobiele abonnementen waarvan ik de diensten nauwelijks kan gebruiken. Nadat er op mijn 1e contactverzoek niet is gereageerd heb ik daarna contact gehad met de klantenservice. Hier werd ik aan de telefoon een beetje van het kastje naar de muur gestuurd tot ik iemand aan de telefoon had die het begreep en aangaf dat ik dan een mailtje moest sturen naar '’opzeggen@kpn.com'’ met het verhaal er in en dat dan het contract eventueel voortijd ontbonden kon worden.

 

Helaas bestaat het mail adres '’opzeggen@kpn.com'’ niet dus mijn hele mail kon ik weer in de prullenbak gooien. Dus nu dan maar via het forum van KPN want ik ben mailen en bellen een beetje zat. Ik wil gewoon fijn gebruik kunnen maken van mijn mobiele telefoon en niet continu wifi moeten zoeken om te kunnen internetten of bellen, daar betaal ik geen mobiel abonement voor.

 

Nogmaals, ik ben altijd erg tevreden geweest met KPN en zou het liefste ook blijven maar ik wil wel gewoon bereikbaar kunnen zijn. Zou er naar een oplossing gekeken kunnen worden.

 

Vriendelijke groeten,

Ian

Welkom op het forum @IanKik! Jammer om te horen dat de verbinding niet goed is. Maar ik snap ook dat je niet tevreden kan zijn met een dienst die niet werkt. We kunnen geen opzeggingen doorvoeren via het forum. Wel kan ik je door het proces heen helpen en bijvoorbeeld de juiste notities achterlaten in de systemen zodat je gelijk geholpen kan worden. Het enige dat ik nog van je nodig heb is een ingevuld profiel. Laat daar even weten om welke klantnummers het gaat en ik help je tot alles is afgerond. :relaxed: 


Bedankt @Bram_ voor je reactie. Ik heb zojuist mijn profiel volledig ingevuld en beide klantnummers toegevoegd. Fijn dat je het begrijpt en mij wilt helpen. Ik kijk uit naar je reactie.


Hi @IanKik! Daar zijn we voor. :wink: Ik zie dat er eerder een onderzoek is gedaan naar het bereik. Ook dat er een klacht is aangemaakt daarna. Na het eerste onderzoek is aangegeven dat er plannen voor een nieuwe mast in de buurt zijn. Die mast zou voldoende verbinding geven waardoor opzeggen niet nodig is. Wel is dat nu een aantal maanden geleden. Ik heb nog 1 keer een nieuw onderzoek ingesteld. Zoiets duurt doorgaans 5 werkdagen. Daarin heb ik aangegeven dat er gesproken is over een nieuwe mast. 
Als uit dit onderzoek blijkt dat we toch niet kunnen leveren heb ik daarmee voldoende informatie om weer een klacht aan te maken. Daarin kunnen we dan de vraag om opzeggen nogmaals neerleggen. Dit keer ook met de onderbouwing dat het niet duidelijk is wanneer een eventuele mast geplaatst gaat worden. Hou je me hier op de hoogte van de voortgang? 


@IanKik ik begrijp dat er vanuit het ticket contact is geweest met je. Klopt dat?


@Bram_ Bedankt voor je hulp! er is inderdaad contact met mij geweest vanuit KPN en daar uit is gekomen dat inderdaad het bereik bij mijn woonadres zodanig slecht is en er voorlopig nog geen nieuwe mast komt. De conclusie is dan ook dat mijn beide abonnementen open worden gezet voor porteren en dat ik een overstap kan maken. Het jammer dat ik jullie moet verlaten, maar wel keurig netjes opgelost! En als dat bereik weer prima is, of we verhuizen naar een plek waar het al goed is, komen we gewoon weer terug!


Bram, heel erg bedankt voor je hulp! 


@IanKik als ze hier alle KPN zendmasten weghalen weet ik ook niet of ik zou blijven. :wink: Het moet toch werken. Ik hoop je snel weer als KPN klant terug te hebben!Â