Skip to main content

Hallo,

Mijn mobiele abonnement is afgesloten op de naam van mijn ouders, ik wil dit graag aanpassen naar mijn eigen naam. Hoe doe ik dit of wat moet ik doen om dit te laten gebeuren?

Alvast bedankt.

Admin: titel aangepast i.v.m. vindbaarheid topic

Hallo @Kelvin1234 , dan kun je het beste samen met een ouder op wiens naam het contract nu staat even naar de lokale KPN-winkel gaan om het contract op jouw naam te laten zetten, dat kan uiteraard alleen als je zelf 18 jaar of ouder bent en neem beiden een geldig ID mee.

 


Hey @Kelvin1234, welkom op het KPN forum. Leuk dat je de community een vraag stelt, we helpen je hier graag :)

Je kunt een contract bij KPN overzetten op de naam van iemand anders. Dit noemen we een contractovername. Een contractovername kun je doorgeven via het online contractovername formulier en in een KPN winkel bij jou in de buurt. Een contractovername is gratis.

 Welke documenten heb ik nodig voor een contractovername?

De onderstaande twee documenten dien je bij de hand te hebben voor een contractovername:

  1. Legitimatiebewijs van huidige en nieuwe contractant. Regel je de overname in de kpn winkel? Dan moeten de huidige en nieuwe contractant aanwezig zijn om de handtekening te zetten. 
  2. Dit geldt alleen voor online contractovername: Ondertekend contract door de huidige en nieuwe contractant. Heb je een scan of foto van deze documenten, dan kun je deze binnen 30 minuten uploaden. Doe je dit later, dan vervallen je ingevoerde gegevens en moet je het formulier opnieuw invullen. Tip: Je kunt eenvoudig een foto van de documenten maken met je mobiele telefoon. Maak het BurgerServiceNummer (BSN) en de foto onherkenbaar op de kopie van het identiteitsbewijs. Gebruik hiervoor bijvoorbeeld de KopieID app van de overheid. Je kunt de app downloaden in de App Store, Play Store of Windows Phone Store.

Reageer