Skip to main content

Hallo,

zojuist ca een half uurtje met klantenservice gebeld over het overzetten van het mobiel abbonement van mij naar mijn partners naam ivm scheiding.

daar kreeg ik tot mijn verbazing te horen dat dit niet mogelijk is omdat zij een duitse legetimatie heeft, de mederwerkers oplossing was hiervoor een paspoort aan te vragen😳

lijkt mijn inziens erg belachelijk om hiervoor een paspoort bij de duitse ambassade aan gaan te vragen.

het is de bedoeling dat ze na scheiding de diensten van kpn tv/internet in haar nieuwe huis wil gaan gebruiken maar ook dit was volgens medewerkster niet mogelijk?????

Ik zou hier graag een oplossing voor hebben.

Goedemiddag @Akio, KPN accepteert de volgende identificatiebewijzen voor mobiele abonnementen. 

Geaccepteerde legitimatiebewijzen

  • EU paspoort uitgegeven in Nederland
  • EU paspoort uitgegeven in een ander EU land
  • Nederlands rijbewijs ( Let op: Uitzondering hierop is een rijbewijs met uitgifte woonplaats RDW en/of code op de achterkant van het rijbewijs met 70)
  • Nederlands identiteitsbewijs
  • Verblijfsvergunning
  • Diplomatiek paspoort
  • Verblijfsvergunning W


Personen zonder Nederlands identiteitsbewijs hebben ook een BRP (basis registratie personen) nodig. Dit is aan te vragen bij de eigen Gemeente. Een contractovername van een mobiel abonnement door iemand met een buitenlands identificatiebewijs kan niet online worden geregeld. In de KPN winkel(s) is dit wel mogelijk. 


Bedankt voor deze info