Skip to main content

Allereerst, wat een vreemde manier om aan essentiƫle informatie te moeten komen over een lopend abonnement. Niet erg klantvriendelijk. Bij Telfort was het beter geregeld.

Mijn abonnement met toestel verloopt november. Wat gebeurt er als ik dit contract laat aflopen en geen nieuw contract aanga?

Ik heb gekeken naar de nieuwe ā€œdealsā€ en zou het dubbele per maand gaan betalen, wat ik echt vertik.Ā 

Dus: ik wil mijn huidige toestel houden en een abonnement alleen op bellen/GB's.Ā 

Kan iemand van KPN zelf deze vraag deskundig beantwoorden zodat ik weet hoe of wat en waar ik dat regel?Ā 

Hartelijk dank, ik zie een snelle goede reactie tegemoet.

Dan loopt uw huidige abonnement gewoon door.Ā U blijft zo gewoon uw huidige voordelen houden voor de huidige prijs die u nu betaald. Uw toestelkosten vallen wel weg. Als het toestel afbetaald is, dan hoef je daar niet meer aan te betalen. Jaarlijks gaat wel de abonnementsprijs met de inflatiecorrectie omhoog.


Mijn abonnement met toestel verloopt november. Wat gebeurt er als ik dit contract laat aflopen en geen nieuw contract aanga?

Dan betaalt u alleen nog voor de minuiten/sms/data bundel en niet meer voor de afbetaling van uw toestel.

Dus: ik wil mijn huidige toestel houden en een abonnement alleen op bellen/GB's.

Verstandig (en milieuvriendelijk) besluit! U hoeft verder geen actie te ondernemen.


En mocht je toestel op zijn, dan koop je bij belsimpel, coolblue of de mediamarkt ofzo gewoon een nieuw toestel en steek je daar je simkaart in. Dat kan gewoon.


Hi @Eemsie, welkom op ons forum en dank je wel voor jouw bericht. Het antwoord wat @Nick83Ā en @mrGaneshaĀ hebben gegeven is juist.Ā :relaxed: Als je jouw abonnement niet verlengt, dan loopt hij gewoon door als het contract afloopt. Wanneer je bij het huidige abonnement ook een toestel op afbetaling hebt, dan stoppen deze kosten als het toestel is afbetaald. Je betaalt dan alleen nog voor het abonnement.

Overigens kun je de informatie over jouw abonnement terugvinden in de MijnKPN omgeving, net als dat dit voorheen mogelijk was in de Mijn Telfort omgeving. Als je nog vragen hebt, stel ze gerust. Ik help je graag verder!


Reageer