Skip to main content

beste kpn

ik heb een mobiel abonnement die op de naam van mijn moeder staat.

nu wilden wij een contract overname doen. Alleen had mijn moeder tijden het afsluiten de achternaam van haar op dit moment ex man. 

die achternaam staat dus ook nog op het contract. 

Kunnen wij dan wel gewoon de contract overname doen?

 

groetjes sylvia

 

Hallo @ssyllviia ,

Dit zal geen probleem zijn. Je moeder heeft vast nog wel een bewijs dat ze destijds getrouwd was met die man. 

Ik adviseer je om samen naar een KPN winkel te gaan. Neem dan allebei jullie ID-bewijs mee. En de gegevens van het abonnement. 

Daarvoor moet je wel een afspraak maken, dat kan via deze website : 

https://www.kpn.com/service/kpn-winkel.htm#/

 

 

KPN schrijft : 

Hoe kan ik een contactovername doorgeven?

Een contractovername kun je doorgeven via het online contractovername formulier en in een KPN winkel. Een contractovername is gratis.

Welke documenten heb ik nodig voor een contractovername?

De onderstaande twee documenten dien je bij de hand te hebben voor een contractovername: 

  1. ID van huidige en nieuwe contractant 
  2. Ondertekend contract huidige en nieuwe contractant. Heb je een scan of foto van deze documenten, dan kun je deze binnen 30 minuten uploaden. Doe je dit later, dan vervallen je ingevoerde gegevens en moet je het formulier opnieuw invullen. Je kunt eenvoudig een foto van de documenten maken met je mobiele telefoon. Maak het BurgerServiceNummer (BSN) en de foto onherkenbaar op de kopie van het identiteitsbewijs. Gebruik hiervoor bijvoorbeeld de KopieID app van de overheid. Je kunt de app downloaden in de App Store, Play Store of Windows Phone Store.

Beste @ssyllviia, welkom! Je moeder kan het beste even telefonisch (0800-0402) contact opnemen voor het wijzigen van de achternaam. Dit mag, in verband met fraudegevoeligheid, alleen telefonisch of via de chat gewijzigd worden ná het sturen van een verificatie-sms. Zodra dit verwerkt is, kunnen jullie een contractovername doen. Dit kan inderdaad in de winkel, maar vanwege Corona is het wel zo veilig om het gewoon thuis te doen via onze website. Mocht je toch een afspraak willen maken in een winkel, kan dat natuurlijk altijd.