Skip to main content
Beantwoord

Data afgeschreven voor gebruik buitenland, maar heb hier (Mexico) een sim gekocht?

• August 7, 2025
  • 5 reacties
  • 43 keer bekeken

Ik ben op vakantie in Mexico en heb hier (voor navigatie o.a. in de auto) een simkaart gekocht. Heb die aanstaan en mijn KPN nummer op uit, wat betreft dataroaming etc. Nu worden er toch kosten ‘extra’ gemaakt op mijn KPN abonnement, waar gaat dit mis en wat moet ik doen om wel min  buitenland sim te kunnen gebruiken en geen extra kosten te maken?

Beste antwoord door Maja van KPN

Hi ​@Arusha, wat jammer dat je toch met extra kosten te maken krijgt, terwijl je juist een Mexicaanse simkaart hebt gekocht om dit te voorkomen 😔

Dat er kosten worden gerekend, houdt in dat je toestel tóch verbinding heeft gezocht met een Mexicaans netwerk, ik weet niet precies hoe je dit in hebt gesteld in je toestel, maar helemaal geblokkeerd is het dus niet. Gaat het misschien om kosten voor sms'jes of telefoongesprekken? ‘Roaming’ slaat alleen op internet, als je die optie uit hebt staan maak je geen verbinding met internet maar kan je nog wel bellen en gebeld worden, of sms'jes versturen en ontvangen. En dat brengt ook kosten met zich mee.
Ik wil je er even op wijzen dat wij ook via social media bereikbaar zijn, vanuit daar kan er makkelijker met je mee worden gekeken: FacebookenX

5 reacties

JanD
Superuser
  • Superuser
  • August 7, 2025

Beste ​@Arusha je simkaart uit de telefoon halen of op in-actief zetten binnen je telefoon.

• August 7, 2025

Je had die simkaart van KPN gewoon thuis moeten laten.

Je toestel heeft waarschijnlijk verbinding gemaakt met een mobiel netwerk op een veerpont of vliegveld. Dat werkt via de satelliet. En daar betaal je voor. Tot 60 euro. Meer word het niet. Wil je dat niet? SMS dan BESCHERMING AAN naar 1266.

https://www.kpn.com/mobiel-abonnement/bundels/buitenland/wereld

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • August 7, 2025

Wat een waardeloos forum. Hoe kan je nou iets oplossen vanuit het buitenland als niemand bereikbaar is, en je niet kan bellen. Ik wil gewoon een (echte) medewerker spreken per chat. 

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • August 7, 2025

@Marlon92 dank voor je reactie! Maar ik heb een eSIM dus die kan ik niet thuislaten. En in alle andere landen is dit nog nooit gebeurd. 

Maja van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23
  • Moderator
  • Antwoord
  • August 11, 2025

Hi ​@Arusha, wat jammer dat je toch met extra kosten te maken krijgt, terwijl je juist een Mexicaanse simkaart hebt gekocht om dit te voorkomen 😔

Dat er kosten worden gerekend, houdt in dat je toestel tóch verbinding heeft gezocht met een Mexicaans netwerk, ik weet niet precies hoe je dit in hebt gesteld in je toestel, maar helemaal geblokkeerd is het dus niet. Gaat het misschien om kosten voor sms'jes of telefoongesprekken? ‘Roaming’ slaat alleen op internet, als je die optie uit hebt staan maak je geen verbinding met internet maar kan je nog wel bellen en gebeld worden, of sms'jes versturen en ontvangen. En dat brengt ook kosten met zich mee.
Ik wil je er even op wijzen dat wij ook via social media bereikbaar zijn, vanuit daar kan er makkelijker met je mee worden gekeken: FacebookenX