Skip to main content

Via deze weg hoop ik een oplossing te kunnen vinden op het probleem waar ik sinds de aanschaf van een nieuwe Samsung A12 smartphone tegen aan loop.
Voor mijn werk reis ik veel tussen Nederland en Polen. Thuis in Nederland heb ik geen enkele problemen met mijn data verbinding via het KPN netwerk. Nu ik een nieuwe telefoon heb valt mijn dataverbinding in Polen (ongeacht de regio waar ik me bevindt) constant weg. De streepjes met de R van roaming blijven constant actief, het data icoontje met 3G/4G/H etc. valt om de haverklap uit waaardoor streamen en whatsapp gesprekken steeds worden onderbroken. 

 

Wanneer ik mijn simkaart (Telfort V2) in mijn oude toestel met android 9 plaats heb ik geen last van dit probleem. Volgens Samsung support moet ik contact opnemen met jullie, dus bij deze de vraag wat kunnen jullie evt voor me betekeken ?

 

p.s. Data roaming staat uiteraard ingeschakeld, fabrieksreset uitgevoerd, sim slot 1 en 2 geprobeerd….

 

Dank!

Hoi @Pancakefan . Welkom op het forum.

Het feit dat de SIM kaart het wél in een ander toestel doet, doet vermoeden dat er iets niet klopt met je nieuwe toestel. 

Daar heb ik, om eerlijk te zijn, weinig verstand van. Misschien dat iemand van de community nog een heldere ingeving heeft?

We kunnen trouwens altijd proberen om die SIM kaart om te ruilen voor een KPN SIM kaart. Onder het motto: baat het niet, dan.. 

Dat kun je zelf doen door hieronder te klikken:

https://www.kpn.com/service/mobiel/simkaart/aanvragen.htm