Skip to main content

Oke ik zou graag wat meer opheldering hebben over de aangeboden hoeveelheid MB's in mijn databundel.

Ik heb in 2018 een bundel van 2GB per maand afgesloten.
Dit werd ergens vorig jaar plotseling verhoogd naar 13GB.
Ik blij verrast, ik las ergens dat het een eenmalige corona-gift was of iets dergelijks.
Elke maand zag ik bij ingaan van de nieuwe maand een andere hoeveelheid beschikbare GB's.

8 GB, 4,2 GB, 4 GB.

Afgelopen maand had ik mijn bundel van 4GB opgemaakt en nog 1 GB bijgekocht. Die zou nog 2 weken geldig zijn.

Vandaag start mijn nieuwe maand en blijkt dat ik opeens 2GB beschikbaar heb, dus de originele hoeveelheid uit de bundel
Waar is nu opeens mijn rest van 1GB gebleven? Wordt die opeens weggegooid ofzo?
Voor die GB heb ik toch 7,95 betaald en ik neem aan dat ik die gewoon mag opmaken binnen een maand, ook als intussen mijn nieuwe abonnementsmaand ingaat?

Volgens mij heb ik ook ergens een data-verdubbelaar aangezet die gratis scheen te zijn?

Kan iemand het zeer grillige verloop van de hoeveel GB's uitleggen?
 

Heeft u misschien nog een Telfort abonnement? 


Heeft u misschien nog een Telfort abonnement? 

Dat had ik, maar dat is omgezet naar een kpn abonnement.


Hallo @Michel_vE, welkom. Ik kan me voorstellen dat je hier graag meer duidelijkheid over wilt. Je hebt jouw profiel ingevuld, heel fijn, daarmee kan ik meteen één en ander uitzoeken.

Kan iemand het zeer grillige verloop van de hoeveel GB's uitleggen?

Ik zie dat je een oud-Telfort abonnement hebt. Hoewel KPN Telfort heeft overgenomen, heeft jouw abonnement nog de oude Telfort voorwaarden. Bij Telfort kon je jouw overgebleven data meenemen naar de volgende maand. Je kon overgebleven data twee maanden meenemen. Met een abonnement van 2 GB betekent dit dat als je minder dan 2 GB per maand zou gebruiken, je de maand met 6 GB kan beginnen: 2 GB van de nieuwe maand + 4 GB uit de vorige twee maanden. Gebruik je soms meer of soms minder data, dan wil het nog wel eens voorkomen dat je de ene keer meer data hebt aan het begin van de maand dan de andere. 

Volgens mij heb ik ook ergens een data-verdubbelaar aangezet die gratis scheen te zijn?

Voor zover ik kan zien, heb je momenteel geen verdubbelaar. Je hebt een abonnement van 2 GB per maand en dit is ook wat je krijgt. De verdubbelaar is onderdeel van Telfort Combivoordeel. Deze krijg je dan ook alleen als je voldoet aan de voorwaarden van Telfort Combivoordeel, namelijk het hebben van meerdere Telfort abonnementen op hetzelfde adres. Op jouw adres zie ik alleen dit telefoonnummer. Daarmee heb je dus geen recht op Combivoordeel en krijg je ook geen verdubbeling van de data.

Waar is nu opeens mijn rest van 1GB gebleven? Wordt die opeens weggegooid ofzo?

Geen zorgen, deze data wordt niet zomaar weggegooid! Een Extra Bundel is 31 dagen geldig óf totdat de bundel volledig is verbruikt. Volgens het systeem heb je de bundel op 25 juli aangeschaft. De bundel komt te vervallen op 26 augustus. Het is alleen wel zo dat deze databundel pas weer wordt gebruikt op het moment dat jouw basisbundel volledig is verbruikt. Met andere woorden: je zult eerst de 2 GB op moeten maken voor je de resterende MB's uit de Extra Bundel kunt gebruiken.

Je kunt de bundel ook terugvinden in MijnKPN. Klik hiervoor op het mobiele nummer en kies vervolgens de optie ‘Alle bundels bekijken’. Je krijgt hier te zien welke bundels in de wachtrij staan. Als een bundel in de wachtrrij staat, betekent dit dat deze pas wordt gebruikt op het moment dat jouw basisbundel op is.

Heb ik zo jouw vragen beantwoord?


Hallo @Michel_vE, welkom. Ik kan me voorstellen dat je hier graag meer duidelijkheid over wilt. Je hebt jouw profiel ingevuld, heel fijn, daarmee kan ik meteen één en ander uitzoeken.

Kan iemand het zeer grillige verloop van de hoeveel GB's uitleggen?

Ik zie dat je een oud-Telfort abonnement hebt. Hoewel KPN Telfort heeft overgenomen, heeft jouw abonnement nog de oude Telfort voorwaarden. Bij Telfort kon je jouw overgebleven data meenemen naar de volgende maand. Je kon overgebleven data twee maanden meenemen. Met een abonnement van 2 GB betekent dit dat als je minder dan 2 GB per maand zou gebruiken, je de maand met 6 GB kan beginnen: 2 GB van de nieuwe maand + 4 GB uit de vorige twee maanden. Gebruik je soms meer of soms minder data, dan wil het nog wel eens voorkomen dat je de ene keer meer data hebt aan het begin van de maand dan de andere. 

Volgens mij heb ik ook ergens een data-verdubbelaar aangezet die gratis scheen te zijn?

Voor zover ik kan zien, heb je momenteel geen verdubbelaar. Je hebt een abonnement van 2 GB per maand en dit is ook wat je krijgt. De verdubbelaar is onderdeel van Telfort Combivoordeel. Deze krijg je dan ook alleen als je voldoet aan de voorwaarden van Telfort Combivoordeel, namelijk het hebben van meerdere Telfort abonnementen op hetzelfde adres. Op jouw adres zie ik alleen dit telefoonnummer. Daarmee heb je dus geen recht op Combivoordeel en krijg je ook geen verdubbeling van de data.

Waar is nu opeens mijn rest van 1GB gebleven? Wordt die opeens weggegooid ofzo?

Geen zorgen, deze data wordt niet zomaar weggegooid! Een Extra Bundel is 31 dagen geldig óf totdat de bundel volledig is verbruikt. Volgens het systeem heb je de bundel op 25 juli aangeschaft. De bundel komt te vervallen op 26 augustus. Het is alleen wel zo dat deze databundel pas weer wordt gebruikt op het moment dat jouw basisbundel volledig is verbruikt. Met andere woorden: je zult eerst de 2 GB op moeten maken voor je de resterende MB's uit de Extra Bundel kunt gebruiken.

Je kunt de bundel ook terugvinden in MijnKPN. Klik hiervoor op het mobiele nummer en kies vervolgens de optie ‘Alle bundels bekijken’. Je krijgt hier te zien welke bundels in de wachtrij staan. Als een bundel in de wachtrrij staat, betekent dit dat deze pas wordt gebruikt op het moment dat jouw basisbundel op is.

Heb ik zo jouw vragen beantwoord?

Hallo Denise,

Hartelijk dank voor je duidelijke en uitgebreide reactie.

Hoe het ook zij, ik zie nu in elk geval weer de 2GB waar ik voor betaal. So far so good.

Wat me opvalt is dat mijn teller nu al 5 dagen op 2000MB staat.
Het lijkt erop dat de bijgekochte bundel eerst wordt opgemaakt. Zo zou ik het ook verwachten.
Het zou erg onlogisch en ook erg incorrect zijn als de eerder bijgekochte bundel op hold zou komen te staan bij het ingaan van de nieuwe basisbundel.

Volgens mij is alles nu helder en klopt het weer :)
Dank je wel!


Wat me opvalt is dat mijn teller nu al 5 dagen op 2000MB staat.
Het lijkt erop dat de bijgekochte bundel eerst wordt opgemaakt. Zo zou ik het ook verwachten.

Ik heb even gespiekt en je hebt gelijk: de gekochte bundel wordt nu eerst opgemaakt alvorens jouw basisbundel aangebroken wordt.