Skip to main content
Een watchphone van het merk imoo heeft een KPN prepay en data werkt goed in NL. Nu in Oostenrijk werkt data niet. Roaming is op de watchphone aangezet. Op de watchphone zijn meer instellingen niet mogelijk.

De sim in een mobieltje gedaan en daarmee is data roaming wel mogelijk.

Om een of andere reden blokkeert de provider de data in het buitenland op de watchphone.

KPN chat gisteravond en daaruit kwam niks.

Ik begrijp niet waarom het allemaal zo moeilijk is zodra we de grens oversteken.

Data 4g als test uitgezet, maar dat helpt niet.

De watchphone is om contact met ons kind te houden en data is essentieel voor locatiebepaling en chat. Hier op de camping is dat erg prettig.

Waarom werkt het niet?
Hoi @Fam Goudriaan, welkom bij ons op het Forum. Ik lees dat je op de camping zit, daar wil je graag je kind in de gaten houden met de watchphone. Dat lukt echter niet omdat die geen verbinding krijgt. Nu lees ik dat de simkaart die in de watchphone zit wel in een telefoon data kan gebruiken. Dat betekent dat de simkaart dus gewoon goed werkt. Dan zit het in de instellingen van de watchphone. Wij blokkeren dit dus niet.



Nou je geeft al aan dat roaming al aanstaat. Heb je daarna de watchphone ook uit en weer aangezet? Maakt dat nog verschil?
Bedankt voor het reageren. Helaas maakt uit/aan geen verschil.
Het zou fijn zijn als alle instellingen via de web site portal en/of app kunnen worden gedaan en dat de (on)mogelijkheden van een device niet bepalend zijn of er wel of niet van diensten gebruik kan worden gemaakt.

Het is duidelijk dat de providers heel erg ver weg staan van open grenzen. Grens over en er zijn lastigheden en/of problemen.

Als iets binnen de landsgrenzen werkt, dan moet dat ook erbuiten mogelijk zijn, zonder allerlei moeilijke instellingen.

Het is te absurd voor woorden dat als je kind de grens overgaat, het hele contact- en volgsysteem uitvalt.

Er zal pas iets veranderen zodra er iets erg voorvalt en de providers het hadden kunnen voorkomen door niet zo star te zijn.

Sorry, maar ik geen begrip voor de situatie.
Dat is wel erg balen. Jammer dat het niet geholpen heeft. Je gaf toch aan dat op dezelfde locatie de simkaart wel in een telefoon werkt. Dan zit het dus niet aan onze kant. Dan zit het echt in de instellingen van de watchphone. Daar gaat het dan ergens mis. Loop de instellingen nog eens langs. Zet de watchphone uit en weer aan na het wijzigen van instellingen. Of neem anders eens contact op met de fabrikant. Mogelijk kunnen zij de juiste informatie verschaffen.
Ik heb geen reactie meer gehad. Ben je er misschien met de fabrikant nog uitgekomen?

De watchphone heeft alleen de instelling om roaming aan of uit te zetten.

Het schijnt dat een prepaid andere instellingen heeft om data roaming te laten werken. Op dat apparaat is er geen mogelijkheid om iets van proxy of server in te stellen.


Dat is jammer. Ik heb verder ook nog even navraag gedaan. De APN instellingen voor zowel prepaid als bij de abonnementen zijn hetzelfde, dus daar wordt geen onderscheid in gemaakt. Roaming en data staat ook gewoon ingeschakeld op de simkaart en verder is er geen enkele buitenlandblokkade actief. 


Dit jaar zijn wij op dezelfde plek in Oostenrijk op de camping en ik heb ontdekt dat de data soms wel en soms niet werkt en weet ook wanneer wel en niet.

Als de watchphone op het netwerk van 3AT zit, dan werkt de data niet.

Als de watchphone op het netwerk van T-Mobile zit, dan werkt de data wel.

Helaas kan ik op de watchphone of de bijbehorende app niet de provider kiezen.


Die kun je dus niet vastzetten op T-Mobile. Dat is wel jammer. Want dat zou de oplossing zijn. Nu switcht deze dus steeds tussen het sterkste signaal. En ja het kan zijn dat je op het ene netwerk wel data kan gebruiken en op de andere niet. Kan door de onderlingen afspraken komen.Â