Skip to main content

Met mijn KPN SIM kaart krijg ik alleen mobiele internet als ik deze stop in een oude Amerikaanse Samsung. Dan zie ik 7 verschillende APNs staan.

Stop ik dezelfde SIM kaart in mijn moderne Nederlandse Samsung heb ik maar een APN (KPN Internet) en geen mobiele internet.

Met de servicedesk gechat en die concludeert dat mijn phone kapot is. Ik kreeg mijn geld teruggestort maar mag mooi opzoek  naar de gratis WiFi als ik op stap ben.

Wedden dat alles als vanouds werkt op Schiphol. 

Wat kan dit zijn?

Zou dit niet te maken hebben met andere / toegevoegde frequenties die daar gebruikt worden , en hierbij eventuele compatibiliteit met het toestel.

in de Verenigde Staten wordt door sommige operators ook gewerkt met de GSM-standaard. Alleen wordt daar van frequenties in de 1900 MHz band gebruik gemaakt. 

Welke toestellen gaat het hier om ( De nieuwe Samsung en de oude VS Samsung ) dan kan er gekeken/vergeleken worden naar/op technische specificaties 


@slambr, welkom hier. 

Kun je verder wel bellen? Of dat ook niet? Instellingen staan verder goed? Heb je ook een bundel gekocht? 


Ik ben inmiddels weer terug. Maar ben wel teleurgesteld in KPN.

Ik kon wel bellen en SMSen. Alle instellingen staan goed. Toen ik weer op Schiphol was kon ik gelijk internetten dus aan de telefoon ligt het niet.

Blijft vreemde dat de oude werkt en 7 APNs laat zien terwijl de nieuwe slechts een heeft en niet werkt. 

Ik werd soms voor een bel (dus een seconde) met Whatsapp gebeld maar toen viel de lijn weg. Ik vermoed een probleem in de communicatie tussen KPN en ATT. A41 vond de mast maakt verbinding maar kan de rekening niet benaderen en dan sluit de mast weer af. 

Mijn nieuwe toestel is een Samsung A41. De oude is 3 of 4 jaar oud. Lijkt op Samsung A6.

 

 


APN stel je in het toestel in. Die kan je aanpassen. Deze is in de regel: internet. Is dat het geval?DAn zou het daar niet aan liggen. Een bundel, heb je die nog geprobeerd? Is ook een stuk voordeliger. Maar ja dat is nu ook weer mosterd naar de maaltijd. Mocht het weer voorkomen, neem dan meteen contact op, dan kunnen wij meteen meekijken/meedenken.


Bedankt Bart. Ik heb een uurtje met de helpdesk in de chat gezeten maar daar had ik helemaal niets aan. 

De APN heeft er denk ik niets mee te maken. Allen vreemd dat de ene toestel veel meer heeft als de andere. Dit zit in het administratie van mijn gekochte bundel richting ATT. Daar wijst het een bel WhatsApp call op.

Of het moet zo zijn dat de telefoon tegenwoordig alleen in bepaalde regio's werkt maar dat lijkt me het zelfs voor de telecom industrie een stap te ver gaan.

Volgende keer moet ik gewoon doen wat ik altijd al doe en gewoon een lokale SIM kaart kopen. Kost net zoveel en aangezien je alles met WhatsApp kan doen heb je geen bellen/SMS meer nodig. Tegenwoordig is dat een stuk simpeler te regelen want mijn telefoon heeft dual-SIM.

Nu nog maar kijken hoe ik mijn geld terug krijg. Maar de ongemak van niet kunnen mobiel internetten blijft en die onthoud ik.

 


Wat ook irritant van de helpdesk is dat ze je ook niet doorzetten naar iemand die er je misschien wel kan helpen als ze er zelf niet uitkomen. Het verhaal stopt gewoon en je mag het als klant gewoon lekker zelf uitzoeken.


Ik begrijp heel goed dat je baalt. Ik kan zo ook niet direct verklaren waarom het niet heeft gewerkt. Mocht het weer gebeuren, laat het dan even weten, dan kan ik kijken of ik nog opties heb om het verder uit te zoeken. Maar ja, een lokale sim is misschien nog wel het makkelijkst. 


Ik heb hetzelfde probleem, maar in dit geval lijkt het Amerikaanse netwerk T-mobile te zijn.


@Julf, andere Amerikaanse providers werken wel begrijp ik?


@Bart_Z T-mobile was de enige keuze die op mijn telefoon werd getoond toen ik probeerde de provider handmatig te selecteren.


@Julf, ik zie dat je alweer in Nederland bent. Dan kunnen wij eigenlijk niet meer uitzoeken waar het mis gaat. :(


@Bart_Z Ja, ik ben terug, maar dit is de derde of vierde keer dat dit gebeurt. Elke keer is het probleem opgelost nadat ik een klacht heb ingediend, maar er is nooit een uitleg geweest. Ik heb geen tijd om elke keer als ik naar de VS ga aeen paar dagen achter KPN aan te zitten, dus ik overweeg om van provider te switchen.


Dat snap ik volledig. Koop je dan ook wel eens een bundel voor de VS? Werkt het dan wel goed?


Ik had het moeten proberen. Ik had het niet nodig, omdat mijn datavolumes klein zijn (meestal alleen berichtenverkeer).


Instellingen staan ook goed? Wellicht een idee voor als je weer gaat van te voren alles even te checken. Wellicht met mij? Kan ik aan onze kant ook even alles nalopen. 


Bedankt - zal doen!


Helemaal goed!

 


Als je bij het zoeken naar netwerken in de VS alleen T-Mobile ziet dan kan dat komen doordat je 4G hebt uitgezet in je telefoon of omdat je telefoon geen Amerikaanse 4G-frequenties ondersteunt. Inmiddels is er geen 2G en 3G meer daar. Je telefoon moet ook bij KPN met 4G kunnen bellen, anders kun je in Amerika helemaal niet meer bellen omdat er dus alleen nog 4G is.

De oplossing zit hem in zorgen dat zowel 4G en 4G-bellen het doen.