Skip to main content

Hallo allemaal, 

Even een vraagje, ik heb een data sim van KPN, (097 nummer) maar krijg GPRS niet aan het werk.

Ondersteunen die simkaartjes met 097 nummer nog wel 2g, want GPRS gaat over 2g toch

SMS en gaat wel en ik ontvang ook keurig de SMSjes terug van de tracker.

Ook al verschillende APN's ingegeven...maar nog geen resultaat.

Bvb dank voor de info.

 

Let op: In december 2025 stopt het 2G netwerk bij KPN

Meer informatie hierover kun je vinden in het onderstaande topic:

Hoi @JRZANTEN

Waarvoor ga je het gebruiken? Het apparaat staat niet toevallig op 3G?

Want voor zover ik weet gaat over 2G voornamelijk bellen en sms’en.  Zie ook deze pagina over IoT.


Hoi Bart,

Bedankt voor jee reactie,

Het gaat om een GPS tracker https://www.gps-partner.nl/boot/globaltrace-g950-heavy-duty-gps-tracker

deze werkt met SMS prima, maar voor live tracking maakt deze gebruik van GPRS.

Ik krijg echter geen verbinding meer met GPRS.

Heeft eerst een Lebara sim ingezeten toen werkte het meestal wel (soms ook niet)

Ik heb echter ook een KPN data kaart.

Ook hier werkt SMS prima, maar GPRS niet (lampje op de tracker geeft aan geen GPRS signaal gevonden.

Een medewerker van KPN heeft al prepaidinternet als APN opengezet (vaak een oplossing) maar dat mocht voor mij helaas niet baten.

Overigens zijn veel van deze trackers 2G. GPRS is dacht ik ook iets van 2G.

2G zou volgens de berichten tot ergens in 2025 nog aan blijven en ondersteuning krijgen van KPN.

Ik lees echter op het forum dat veel mensen problemen ervaren met GPS trackers etc.


Aha een tracker dus. Staat daar in de handleiding ook niets over dein instellingen?

En de KPN data kaart, die werkt wel in een ander apparaat? Want dan is het puur de GPRS toch die niet werkt.