Skip to main content

Ik krijg wel de vermelding mijn data verbruik is 50% van mijn EU bundel maar ik kan niet zien hoeveel mijn dataverbruik is op elk willekeurig tijdstip

Dat is een bekend probleem. Daar is nog geen oplossing voor, KPN  moet dat nog steeds maken.


Hi @gertwe,

Heb je een abonnement met unlimited data? Daarbij heb je 25Gb tot je beschikking zodra je de grens over gaat, maar het verbruik daarvan is inderdaad niet zichtbaar in de app. 

In dit topic zie je hoe je wel bij kunt houden hoeveel je het verbruikt, in de instellingen van je toestel zelf, ik hoop dat je daar nog iets aan hebt voor je resterende tijd in het buitenland :slight_smile:


Als je voor langere tijd structureel in het buitenland bent is het een optie om het verbruik in het toestel bij te houden. Maar als je veel heen en weer gaat, de grens over en weer terug, dan niet. Want het verbruik binnen Nederland word ook gewoon meegeteld in het toestel. Maar telt uiteraard niet mee voor die 25 GB.


Als je voor langere tijd structureel in het buitenland bent is het een optie om het verbruik in het toestel bij te houden. Maar als je veel heen en weer gaat, de grens over en weer terug, dan niet. Want het verbruik binnen Nederland word ook gewoon meegeteld in het toestel. Maar telt uiteraard niet mee voor die 25 GB.

Klopt helaas bij Android toestellen. Bij iOS wordt het verbruik via roaming wel apart bijgehouden, dus bij een ‘vaak over de grens’ situatie heb je het alsnog inzichtelijk.


Met andere woorden het wordt toch tijd dat KPN er werk van maakt dat het bij mijn KPN zichtbaar wordt


Die wens is al erg vaak doorgegeven @gertwe en ik hoop dan ook dat ze dit mogelijk gaan maken want handig is het niet op deze manier!