Skip to main content

Beste medemensen,

 

Ik heb een 4G router (TP-Link Archer MR600) apparaat aangeschaft waar ik een simkaart van KPN in heb gestopt. Deze simkaart heeft een unlimited (8GB per dag) data abonnement lopen.

Aan de router zitten apparaten gekoppeld die heel wat data verbruiken. Nu is het zo dat ik absoluut niet wil dat mijn data op gaat / trager wordt. Ik ben op de hoogte dat ik steeds 2 GB kan aanvragen via de mijn KPN app. 

 

Mijn vraag nu is, kan ik zien hoeveel data ik gebruikt heb om ervoor te zorgen dat ik de 2 GB kan aanvragen voordat mijn dagelijkse databundel op is. Ik heb niks kunnen vinden via de website / mijn KPN app. Het lijkt mij best vreemd als dit niet mogelijk is om in te zien via KPN. Via de app van de router kan het niet omdat dit apparaat ergens staat waar ik maar 1x per week kom.

 

Alvast bedankt!

 

Als u het wel zou kunnen zien, zou u dan heel de dag door checken of de data nog niet op is en zo ja deze dan bijvullen? En dat 7 dagen in de week? 365 dagen per jaar?

Een simkaart voor een mobiele telefoon is niet bedoeld voor in een router. Dit mag officieel niet eens volgens mij.

https://www.acm.nl/nl/onderwerpen/telecommunicatie/telefoonnummers/telefoonnummers-gebruiken/06--en-097-nummers-voor-spraak-en-data

Daar staat dat je een 06 nummer niet mag gebruiken voor "dongels voor mobiel internet op laptops". Logischerwijs is dus een router ook niet toegestaan. 


Als u het wel zou kunnen zien, zou u dan heel de dag door checken of de data nog niet op is en zo ja deze dan bijvullen? En dat 7 dagen in de week? 365 dagen per jaar?

Een simkaart voor een mobiele telefoon is niet bedoeld voor in een router. Dit mag officieel niet eens volgens mij.

https://www.acm.nl/nl/onderwerpen/telecommunicatie/telefoonnummers/telefoonnummers-gebruiken/06--en-097-nummers-voor-spraak-en-data

Daar staat dat je een 06 nummer niet mag gebruiken voor "dongels voor mobiel internet op laptops". Logischerwijs is dus een router ook niet toegestaan. 


??? Nee uiteraard niet. Maar het is wel fijn om te bekijken of mijn verbruik tegen de 8 GB per dag zit zodat ik dan elke dag even 2 GB bij kan vullen.

 

De KPN klantenservice Livechat heeft mij de simkaart aangeraden die ik nu heb. Ook het personeel in de fysieke KPN winkel waar ik mijn simkaart heb gehaald heeft mij dit aangeraden. Voor nu werkt het prima en blijf ik het ook zo gebruiken.

Heb de simkaart maar eerst in mijn mobiele telefoon geactiveerd om de mijn KPN app te gebruiken. 
 

Wellicht is er een ander alternatief? De kosten maken me niks uit.


Hallo @Guvje , de KPN medewerkers bij chat en in de winkel zouden beter moeten weten. In het hierboven gelinkte artikel op de ACM website staat duidelijk:

Geef uw klanten goede informatie over mobiele nummers

U bent verplicht uw klanten goed te informeren over het juiste gebruik van 06- en 097-nummers:

  • online: als klanten hierover informatie zoeken op uw website
  • rechtstreeks: als klanten hierover bijvoorbeeld vragen stellen in uw winkel
  • telefonisch: als klanten hierover vragen stellen aan uw callcenter

Dat het kan betekent nog niet dat het mag….

Het alternatief is  data only abonnementen. Onbeperkte data is daar echter geen optie. 


Je kunt wel 50 GB data per maand vanaf een unlimitid abonnement naar het data only abonnement toe delen.


Hoi @Guvje, het verbruik van de dagbundel bij het Unlimited abonnement is inderdaad niet in te zien. Het is een veelgehoorde wens, die bekend is bij de ontwikkelaars. Mogelijk wordt het in een toekomstige versie van de MijnKPN app wel mogelijk. Zoals de anderen al noemen is een 06-nummer niet bedoeld om als een data kaartje te gebruiken, daar zijn de 0970-nummers voor. Het data only abonnement wat Ruud noemt is een goed alternatief daarvoor en zoals Nick daarop al aanvult kan je vanaf een ander mobiel abonnement dan data delen naar het data only abonnement. 


Hallo @Guvje lees dit bericht van gisteren

Maja_ schreef:
Sinds gisteren is versie 6.3.0 van de MijnKPN app beschikbaar :relaxed:

Nieuw in deze update:

  • Inzicht in hoe je tegoed is opgebouwd als je extra bundels hebt gekocht of MB’s hebt ontvangen
  • Bekijk je daglimiet als je een unlimited databundel hebt. Oók het verbruik van de 25Gb bundel binnen de EU is nu inzichtelijk!
  • Een postvak voor relevante berichten over je abonnementen.
  • De mogelijkheid om abonnementen te verbergen.
  • En nog veel meer!

bron