Skip to main content

@B.o.j. Welkom op het forum. 

Wat jammer om te lezen dat je extra kosten hebt gemaakt. 

Op het moment dat je naar het buitenland gaat, en je zet je telefoon op vliegtuigmodus.

En vervolgens zet je vliegtuigmodus weer uit gaat je telefoon allerlei dingen doen. Bijvoorbeeld mails ophalen, kijken of er updates zijn en apps maken opnieuw verbinding. 

Omdat je op dat moment al in het buitenland bent is de data ook daar verbruikt. 

En doordat dit verbruik er inderdaad is geweest kan ik aan de kosten helaas ook niets doen. 

Voor de toekomst is het handig om bij vertrek vanuit Nederland al een bundel aan te zetten voor het land van bestemming. 

Of om roaming uit te schakelen op het moment dat  je ook je toestel in vliegtuigmodus zet. 

Gisteren aangekomen in New York. Inderdaad hetzelfde meegemaakt. Ik had dataroaming uitgeschakeld maar moest deze even inschakelen om de chauffeur van de taxi te kunnen bereiken. Deze was namelijk niet aanwezig. In inderdaad de geldklopperij van €. 60,50 moeten incasseren. Ik ga binnenkort mijn gehele pakket opzeggen. Al meer dan 35 jaar klant maar dit is de druppel.

 

Admin: eigen topic aangemaakt voor je vraag, afgesplitst van dit topic. 

Dezelfde ervaring met deze geldklopperij. Ik had dataroaming uitstaan maar omdat de taxichauffeur niet aanwezig was moest ik dataroaming heel even aanzetten.

Deze klantonvriendelijkheid is de druppel. Na meer dan 35 jaar klant te zijn geweest zeg ik mijn gehele pakket (TV, internet,  vaste aansluiting en mobiel) op.

Dit kost KPN meer. Ik betaal per maand het dubbele  aan de € 60,50.

Het is een logge onderneming en om een medewerker te pakken te krijgen en een uitdaging waarvoor je een halve dag moet uittrekken.


Hi @HvDalen! Welkom op het forum.

Vervelend te horen van de extra kosten die je op die manier gemaakt hebt. 

Helaas zijn deze kosten gemaakt door zelf de data aan te zetten en gebruiken. Ik kan daarom niks voor je vergoeden. Voor een volgende keer wil ik je aanraden eerst onze pagina over Roaming te bekijken.


Gezien de reacties van een groot aantal klanten komt dit als geldklopperij over.

Dit antwoord wordt standaard teruggegeven.

Waarom geen melding bij openzetten dataroaming vooraf, dus voor het uploaden. Zoiets als “weet u het zeker? Dit gaat € 60,50 kosten”

Ik heb het idee dat deze melding maar niet wordt gedaan om zodoende geld binnen te schrapen.

Na meer dan 30 jaar klant te zijn geweest zeg ik mijn complete abonnement op. Ik betaal per maand het dubbele van deze extra kosten.

Je mag verwachten dat tenminste een zeer trouwe klant tegemoet zou worden gekomen.

Maar in plaats van klantvriendelijkheid en de policy om klanten te behouden beslissen jullie dus anders.

Ik zal binnenkort gebruik maken van de overstapservice van Ziggo.

Graag nog even bericht dat jullie standpunt definitief is opdat ik de noodzakelijke acties kan ondernemen.

Groet van een teleurgestelde klant.

 


Maar u heeft toch bewust dataroaming ingeschakeld? U maakt dan verbinding met Amerikaanse provider en dan gaat de meter tikken.  Die provider en u zelf kunt u dit aanrekenen.  


Waarom geen melding bij openzetten dataroaming vooraf, dus voor het uploaden. Zoiets als “weet u het zeker? Dit gaat € 60,50 kosten”

 

Waarom? In uw geval wist u dondersgoed dat dit 2,50 euro per mb ging kosten u had namelijk al de juiste maatregelen getroffen en dataroaming uitgeschakeld voordat u in Amerika aankwam.

Zodra uw telefoon verbonden is met internet worden er ook allerlei updates gehaald 60,50 is dus 24 mb en dat vebruik je echt binnen 10 sec met de huidige datasnelheid.

HvDalen schreef: 
Je mag verwachten dat tenminste een zeer trouwe klant tegemoet zou worden gekomen.

Waarom alleen zeer trouwe klanten? U vind kennelijk dat er verschil zit tussen u en andere (bijv. nieuwe) klanten? Slaat natuurlijk nergens op elke klant dient gelijk behandeld te worden en in dit geval vrees ik voor u dat u het deksel op de neus krijgt inzake enige vergoeding.


Ik had op dat moment geen keuze omdat ik anders de chauffeur niet kon bereiken. Deze communiceerde alleen via Whatsapp.

Met mijn leeftijd van 71 jaar mag je veel verwachten maar niet alles.

De vinger gaat dus richting mij en ik begrijp dat jullie standpunt definitief is?

Het gaat hier niet om de schuldvraag.


Graag een beslissing of jullie afscheid willen nemen van een klant die meer dan 30 jaar trouw zijn maandelijkse bijdrage heeft betaald.

Zo nee, dan verwacht ik een redelijke tegemoetkoming en zo ja, dan stap ik over naar een andere provider.

Dit mag over komen als een middel om pressie uit te oefenen maar is meer bedoeld om trouwe klanten eens tegemoet te komen ook als deze een keer in jullie ogen een noodzakelijke “fout” heeft gemaakt.

Wellicht is het naïef om te denken dat jullie aan het behoud van klanten doen.


@HvDalen even voor de duidelijkheid om misverstanden te voorkomen dit is een klant helpt klant forum waar moderators bij springen waar nodig.

@Joep1965 en ik zijn klanten en wij geven onze mening/standpunt/visie. Wij geven dus geen antwoord namens KPN. Dat heeft @Bram_ wel gedaan daar hij medewerker van KPN is.


Ik mag dan aannemen dat Bram nog reageert?


Bram of een andere moderator zal zonodig nog reageren.

Maar aangezien Bram’s bericht al gemarkeerd is als antwoord/oplossing (door hem zelf) verwacht ik geen ander antwoord. Maargoed ik snap dat u nog een keer duidelijkheid/bevestiging wil dus ik ga er vanuit dat een Moderator hier nog een keer op gaat reageren.


Dankjewel en nog een fijne dag.


@HvDalen de kosten die je gemaakt hebt moeten door kpn betaald worden aan de buitenlandse provider waar jezelf debet aan bent geworden.

Ik wens je veel succes bij Zigo je weet nu  wat je hebt en wees daar blij mee, ik zit op een camping waar ik via de camping Zigo heb en afgelopen donderdag viel zigo tv uit en dus ook internet en vandaag kwam er pas een zigo monteur die in de ZIGO kast is gedoken en er achter kwam dat een adapter gesneuveld was.

 


Dankjewel en nog een fijne dag.

Dank! U ook een fijne dag!