Skip to main content

Ik zit in New York en ik heb een voordeel bundel gekocht met 2000 mb. Nu is ie wel geactiveerd (sms bevestiging + de bundel staat mijn KPN app), maar het werkt totaal niet (roaming staat aan) en das best een probleem.

Op z'n best duurt het minutenlang om ook maar een pagina te laden en op z'n slechts, het meest voorkomende, gebeurt er niks.

Ik denk niet dat het uitmaakt, maar ik had de bundel besteld toen ik nog op Schiphol stond en niet in New York zelf.

 

Kan dit alsjeblieft zo snel mogelijk opgelost worden?

 

Hallo @Nick Jarno ,

Heb je al geprobeerd om handmatig een ander beschikbaar netwerk te selecteren?
Het belnetwerk instellen op 2G heeft het probleem verholpen bij een andere klant: wil je checken of je dit ook zo in jouw toestel kunt instellen?


@Nick Jarno Dat is natuurlijk niet praktisch, zeker als je de bundel al hebt aangeschaft. Als de bundel al actief is kan het zijn dat de dekking ter plekke wat minder is heb je al eens getest of het beter werkt op een ander netwerk? Je kan ook altijd even kijken in het topic voor “mobiel gebruik in het buitenland” in onze kennisbank.


Ik heb beide opties geprobeerd. In het beste geval werkt het gewoon extreem langzaam en in het slechtste geval valt de verbinding helemaal weg.

Toestel opnieuw opstarten heeft ook nket geholpen.


De "mobiliel internet in het buitenland pagina ook afgegaan, maar zonder succes.


Ik heb beide opties geprobeerd. In het beste geval werkt het gewoon extreem langzaam en in het slechtste geval valt de verbinding helemaal weg.

Toestel opnieuw opstarten heeft ook nket geholpen.

@Nick Jarno 

Heb je het over deze twee opties? :

Hallo @Nick Jarno ,

Heb je al geprobeerd om handmatig een ander beschikbaar netwerk te selecteren?


Het belnetwerk instellen op 2G heeft het probleem verholpen bij een andere klant: wil je checken of je dit ook zo in jouw toestel kunt instellen?

Vervelend als dat beiden niet werkt. Helaas kan KPN daar verder dan niet veel aan doen. In het buitenland ben je als klant afhankelijk van de lokale netwerken. Je hebt best kans dat het verderop in de USA wel werkt.  

 


Dit is natuurlijk gewoon in Manhattan New York, niet in the middle of nowhere. Dan lijkt het me sterk dat het niet werkt. Vriend met T-mobile heeft verder geen problemen en prima internet.

Ik heb hier dus niks aan en betaal er wel 20 euro voor. 


Zou je kunnen toelichten met welke netwerken je precies verbinding hebt proberen te maken? Zelfs in steden als New York kan het sterk verschillen waar je dekking hebt en niet. Het netwerk is doorgaans niet zo fijnmazig als in Nederland vrees ik. 


Voornamelijk met T-mobile en hier en daar Verizon.


Heb je als je switched tussen deze netwerken dan beter resultaat? Dat zijn doorgaans wel de beste netwerken.