Skip to main content

Goedemorgen,

Vanmorgen sms’te KPN me dat ik tussen 10u21 en 10u37 (terwijl ik op de bank bij de fysiotherapeut lag haha!) ruim 1000mb van mijn bundel (à 2000mb) had verbruikt.

Vanmorgen vroeg stond de teller op bijna 1000mb, dus dat klopte niet.

Ik lees bij de gerelateerde topics ‘sms dat 50% bundel is verbruikt klopt niet’. Oké, dat kon ook niet anders, maar de teller in Mijn KPN blijft wel op 2000mb staan, m.a.w. ik kan mijn verbruik voor de rest van de maand niet controleren.

Wordt de teller nog teruggezet?

Mvg,

Fré

 

Goedemorgen @jeegee, welkom op ons forum!
Dat is wel schrikken ineens!
Helaas kan ik niet inzien waaraan de data verbruikt is. Op het toestel zelf kun je dit vaak nog wel terugvinden bij de instellingen van je data.
Dit kunnen ook dingen als backups of achtergrondprocessen zijn.

De teller in de app kan helaas wat achterlopen soms, evenals de sms berichten met verbruiks smsjes.


Ik heb niets aangepast aan (ik citeer) ‘instellingen van data, backups of achtergrondprocessen’. Dat klinkt mij in de oren als een standaardantwoord van een helpdesk, niet als de servicegerichtheid die ik van KPN gewend ben. 

Het is in alle jaren dat ik klant ben de eerste keer dat ik met een dergelijk bericht (nl. dat ik 1000 mb, het restant van mijn bundel van 2000 mb, er liggend op de bank bij de fysiotherapeut doorheen heb gejaagd) door KPN ben overvallen.

Ik kan dus niets met deze (trage, sorry!) reactie en de teller staat nog steeds op 2000 mb. Ik kan dus alleen maar lijdzaam afwachten hoe hoog de rekening gaat worden.

Brutaal hoor!


Hallo @jeegee ik zou toch maar even op je telefoon nagaan waar de data gebleven is, dat kun je op app-niveau terugzien en waar nodig instellingen aanpassen.

Succes


Ik heb gevonden hoe het zit. Tot slot nog een vraag.

Hoe kan het dat ik in 16 (!) minuten (zie eerste bericht) 3 (!) meldingen krijg: ‘50% verbruikt’, ‘75% verbruikt , ‘100% verbruikt’ ?

Ik neem aan dat die percentages geleidelijk worden opgehoogd. Is ‘het systeem' zo traag?

Met vriendelijke groet,  

jeegee


Hallo @jeegee , dat kan inderdaad aan de KPN-ICT-systemen liggen, dat daar bij de verwerking van de data een zekere traagheid in zit.

 


Klopt en het verzenden/ontvangen van sms berichten is helaas ook niet altijd even betrouwbaar.
Dat gezegd hebbende kost data buiten je bundel binnen europa geen geld, je rekening zal dus niet anders zijn dan normaal!


‘kost data buiten je bundel binnen europa geen geld’…

Dank voor je reactie, ik wacht het af.