Skip to main content

Beste mensen,

In oktober mijn lopende mobiele abonnement verlengd van 2GB naar 3GB, omdat 2GB niet meer wordt aangeboden. Bij Telfort behield ik het ongebruikte deel van mijn mobiele data en kon ik 6 maanden opsparen tot maximaal 12 GB. Die kon ik dan mooi in vakanties gebruiken. Bij overname door KPN heeft KPN dit ook steeds gedaan, tot mijn verlenging nu. Afgelopen maand had ik nog een tegoed van bijna 5GB zeg ik uit mijn hoofd. Deze week ging weer een nieuwe maand in en blijk ik nog maar een maximum te hebben van 3GB. Mijn tegoed van vorige perioden is dus niet meegenomen. 

Kan iemand mij opheldering geven? 

Alvast bedankt.

Geertvs00

Hallo @Geertvs00 bij TFT kon je maximaal 2 maanden van je oude tegoed meenemen naar de huidige maand. Bij overgang naar KPN vervalt die mogelijkheid en mag je het resterende TFT-data-tegoed bij KPN gewoon opmaken is mijn persoonlijke ervaring. Zelf kom ik ook van TFT en maakte hetzelfde mee.

Bij KPN krijg je iedere maand je afgesproken bundel en als je met de nieuwe maand dat overhoudt ben je dat kwijt en krijg je weer je nieuwe bundel voor de nieuwe maand.

 

 


Hallo JanD,

Dankjewel voor je snelle antwoord. Ik ben zeer teleurgesteld in KPN Als je het hebt over verlengen, dan mag je dezelfde voorwaarden verwachten, anders had ik niet verlengd. In de app zat een knop Nu verlengen’, alsof dit noodzakelijk is voor continuering van je mobiele abonnement. Dit zijn geen fatsoenlijke handelspraktijken meer, maar kennelijk moeten we dat normaal vinden. Nu betaal ik bijna alle maanden van het jaar veel teveel, behalve tijdens vakanties, maar dan zal ik juist MB's bij moeten kopen.

Bij KPN moet ik ook al voor elke televisie in huis extra betalen, maar dat terzijde. Intussen ben ik al 50% meer kwijt aan KPN dan aan Telfort en die overname is pas 2 jaar geleden geëffectueerd. (Dit terzijde) 

Nogmaals bedankt JanD

Met vriendelijke groet,

Geertvs00


Hallo @Geertvs00 bij een provider (TFT) die niet meer bestaat kun je geen aanpassingen meer doen, o.a. verlengen, dan ga je automatisch over naar het Hussel-pakket van KPN. Dat kan voordeliger uitpakken, maar hoeft niet, daarom is vooraf vergelijken heel belangrijk. E.e.a. is toentertijd ook duidelijk uitgelegd en meegedeeld aan de TFT-klanten.

Als je in de vakantieperioden data tekort komt hoef je niet per se dure bundels bij te kopen. Bij KPN kun je maandelijks je databundel naar boven of naar beneden bijstellen. 

Voorbeeld: je hebt vakantie in de maand juli. Je factuurdatum bij KPN is altijd de 15e van de maand. Je moet dan vlak vóór de 15e juni je abo naar boven bijstellen, dat gaat dan op 15 juni in en kun je weer verlagen vóór 15 augustus en gaat de verlaging weer 15 augustus in. Een aanpassing gaat dus altijd per de eerstvolgende factuurdatum in, kort gezegd.

Voor elke extra tv heb je niet per se een tv-decoder nodig waar je €5 per maand extra voor moet betalen, maar als je voor een 2e decoder €5 extra betaalt is het opname-pakket wèl gratis, waar je bij 1 decoder voor het opname-pakket €5 betaalt

Je kunt voor een 2e tv bij een geschikte tv de KPN tv app installeren en zo kijken, heb je geen decoder nodig. Of via Chromecast vanaf een tablet/mobiel naar de volgende tv kijken.

Succes.

 


​​​​Hallo ​​@JanD,

Dankjewel! 

Groet,

Geertvs00 

 

 


​​​​Hallo ​​@JanD,

Dankjewel! 

Groet,

Geertvs00 

 

 

Graag gedaan.