Skip to main content

Goedendag,

Ik ben sinds 1 week klant bij KPN en woon op Curaçao. Mijn data stond uit omdat ik geen internet bundel heb. In mijn telefoon zitten 2 simkaarten. Omdat de wifi op mijn werk vaak uitvalt heb ik een databundel gekocht op mijn Curaçaose simkaart, die wilde ik op mijn werk aanzetten. Ik ben gaan internetten tot ik binnen 5 minuten een sms kreeg dat ik op 80% van mijn limiet van 60.50 euro zit. Huh? Per abuis niet de goede simkaart aangeklikt en gaan internetten op de data van KPN... Is hier nog iets van terug te vragen of heb ik gewoon dikke vette pech?

Mvg,
Lisa

Vervelend @opcuracao22 ,

Maar het is een fout van jou. KPN gaat jou die kosten niet vergoeden. 


Beste @opcuracao22, welkom! Wat rot om te lezen dat dit is gebeurd! Het klopt wat Noordzee zegt. We vergoeden deze kosten niet. Wel kan je onderstaande eens doorlezen. Zo voorkom je eventueel verdere kosten:

 

Wettelijk is er bepaald dat er een limiet van €50,- exclusief BTW geldt, dit is €60,50 inclusief BTW. Bij 80% en 100% verbruik van dit limiet ontvang je een waarschuwing per SMS. Bij 100% verbruik van het limiet wordt het internet automatisch geblokkeerd: zo kan jouw rekening nooit hoger zijn €60,50.

Wil je het beschermingslimiet verlagen naar 0 euro, dan kan dat: SMS bescherming aan naar 1266
Je zet hiermee het limiet voor die betreffende factuurperiode op 0,- en je kunt dan dus tijdelijk geen gebruik maken van mobiel internet buiten de EU, tenzij je het limiet zelf weer aan zet (bescherming uit naar 1266) of een voordelige Extra buitenlandbundel activeert. 


Let op: er is een issue bekend met bescherming aan/ uit naar 1266 voor de Unlimited abonnementen. Er wordt aan gewerkt om dit zo snel mogelijk op te lossen. Zodra er een update bekend is, melden wij dat.


@Marcia_, Wat is dan het issue met "bescherming aan/uit" i.c.m. unlimited abonnementen?


Bedankt voor de reacties!

Had ik het maar eerder geweten van die bescherming 😉 Ik ga hem gelijk aan zetten!


Had ik het maar eerder geweten van die bescherming 😉 Ik ga hem gelijk aan zetten!

Tja, ik denk dat je één van de eersten bent die van die bescherming weet immers deze functionaliteit is gisteren bekend gemaakt door KPN.


@Marcia_, Wat is dan het issue met "bescherming aan/uit" i.c.m. unlimited abonnementen?

Dat het limiet niet op 0 gezet kan worden. Er wordt aan gewerkt wordt om dit opgelost te krijgen.