Skip to main content

Ik heb hetzelfde probleem. Sinds paar dagen iphone thuis gebruikt alleen via wifi. Toch wordt er iedere dag 1 mb aan mobiele data verbruikt. Geen gebruik van apps maar van systeem

Ik heb hetzelfde probleem. Sinds paar dagen iphone thuis gebruikt alleen via wifi. Toch wordt er iedere dag 1 mb aan mobiele data verbruikt. Geen gebruik van apps maar van systeem

Check ook eens of de updates van apps en het toestel op automatisch staan @wil51 onder instellingen-appstore 


Automatische updates staan uit. Gebruik mobiele data bij slecht wifi staat uit. Net als icloud drive en reserve copie


Hallo @wil51 ,

Klik in het menu op :

Mobiel netwerk

Mobiele data 

Systeem

Als je op het pijltje naar rechts klikt, zie je meteen de boosdoeners. Bij mij zijn het er wel 20, de pushberichten zijn bij mij de grootste boosdoeners. 
 

Alle boosdoeners zijn uit te zetten! 


Hoi @wil51, heb je gekeken naar de tips van Noordzee? Heb je daar alles uitgezet? 

Uiteraard kan je ook gewoon mobiele data op het toestel uitzetten. Herstart dan het toestel wel om alle datasessies te sluiten. 


meeste push berichten staan uit. maar ik krijg er ook niet veel. Ik blijf het vreemd vinden dat bij alleen wifi verbinding het mobile.data verbruik dagelijks oploopt. het is niet veel, maar vond het wel raar dat het in 2 dagen van 15 naar 32 mb ging. Is natuurlijk geen enkel probleem voor mijn databundel. Maar het blijft mij verbazen dat er mobiel data verbruik is metj een iPhone met alleen wifi verbinding.


Als mobiele data aanstaat op het toestel en je sluit niet alle datasessies, dus de apps die data kunnen gebruiken, dan kan het internet nog even doorlopen. Waardoor je dus nog verbruik ziet. 

Of je hebt wifi-assistentie aan staan. Dan springt mobiele data bij op het moment dat de wifi verbinding te zwak wordt. 


Wifi assistentie staat uit. Ik zag nu dat het data verbruik voornamelijk veroorzaakt wordt door dns-voorzieningen. 


Ik kan het zo niet verder bedenken, lijkt het toch in de Apple te zitten. Als je mobiele data uitzet, het toestel uit en aan, dan moet het klaar zijn.