Skip to main content

Na het bereiken van mijn datalimiet een sms gestuurd met JA naar 1330. Sms ontvangen ‘JA uitgevoerd’ zoals regelmatig. Echter deze keer krijg ik geen data meer. Bijzonder vervelend in Frankrijk zonder navigatie. Mobiel resetten helpt niet. Iemand een idee?

Gewoon nog een keer aanvragen. 


@JWVJWV Welkom op het forum. 

Wat irritant dat je geen data meer kunt gebruiken. Ik moet zeggen dat ik de "JA" sms naar 1330 niet direct herken. 

Zou het zo kunnen dat het wellicht gaat om een zakelijk abonnement, of misschien zelfs een abonnement bij een andere provider? 


Ik ken de sms JA naar 1330 alleen uit dit bericht wat je ontvangt als je buiten de EU op € 60,50 kosten bent gekomen. Als je dan JA zegt kunnen de buitenbundelkosten heel erg uit de hand lopen.

 

"Beste klant, u hebt 100% van uw limiet van € 60,50 voor internet buiten de EU gebruikt. Wij hebben ter bescherming uw internet buiten de EU afgesloten. Wilt u doorgaan met internet, SMS dan ‘JA’ naar 1330. Als u doorgaat met internet betaalt u het standaard buitenbundel tarief voor data van het land waar u bent. Bevindt u zich in een vliegtuig of op zee, dan kunnen deze kosten zeer hoog oplopen. Kijk op kpn.com/dataroaming voor meer info. Groet KPN” 


@Rutger_  @JWVJWV 

Is inderdaad van KPN Zakelijk : 

Hoe werkt het?

Limiet overschrijden

Als u 80% van de datalimiet heeft verbruikt, ontvangt u een sms om u hierop attent te maken.

Hebt u 100% van uw limiet verbruikt en wilt u doorgaan met dataverbruik, dan stuurt u voor een limiet van €50,- een sms met ‘ja’ terug naar 1330 (gratis). 

Indien u geen SMS hebt verzonden dan stopt de verbinding en kunt u niet meer internetten/e-mailen vanuit het buitenland. 

Ander limiet instellen?

  • sms 'ja 100' naar 1330

Per 1 december '22 is het ook mogelijk om een limiet voor €250 of €500 euro in te stellen.

  • sms 'ja 250' naar 1330
  • sms 'ja 500' naar 1330

bron : https://www.kpn.com/zakelijk/mobiel/internationale-databescherming.htm

 

@JWVJWV  Misschien "ja 100" proberen? 


Sms JA 100 was de oplossing. Super bedankt Rutger


Fijn @JWVJWV 👍🏾  Ik heet dan wel niet Rutger, maar zeker wel graag geholpen! 😉


Sorry, ikben nieuw op dit forum. er stond @Rutger.