Skip to main content
Vraag

Datapakker wordt niet verdubbeld na verlengen abonnement

• October 3, 2026
  • 4 reacties
  • 71 keer bekeken

Een heel simpel verhaal: ik had een abonnement van één jaar met 0MB + DataPakket 5GB. De data van de DataPakker werd vorig jaar vanwege Combi Voordeel verdubbeld. 

Ik heb mijn contract verlengd, hetzelfde abonnement van 0MB. Logischerwijs stond er vanmorgen geen data meer op. Ik ontving een mail dat de dubbele data ook was vervallen. Nog steeds logisch.

Daarna direct weer de DataPakker geactiveerd en ontving een e-mail van Combi Voordeel dat de data voortaan verdubbeld gaat worden. Echter, nog steeds geen verdubbeling te zien. Ik heb contact gehad met de klantenservice van KPN en krijg een warrig verhaal dat de DataPakker niet meer beschikbaar is. Waarom zie ik die dan toch in de app en heb ik die gewoon kunnen activeren? En waarom wordt die data nu niet verdubbeld?

4 reacties

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14

Hoi ​@N82. Heb je deze gebruikersnaam omdat je fan was van de Nokia N82? Dat was echt een geweldig toestel! Als dat niet zo is, negeer dan wat ik heb gezegd 😋

Het klopt inderdaad dat de datapakker vervalt wanneer je je abonnement verlengd, maar dat erken je ook. Het zou echter wel zo moeten zijn dat je 'm weer kunt aanzetten nadat je nieuwe abonnement actief is. En je ziet 'm ook in de app, dus dat zit dan wel goed. Dan staat ie ook wel geactiveerd. 

Wat het mogelijk kan zijn met de data die je hebt ontvangen is dat je dit naar rato is berekend tot het einde van je factuurmaand. Als die nabij ligt, dan heb je een (klein) deel van de totale bundel maar ontvangen. Ik verwacht dan zodra de nieuwe factuurmaand is begonnen, dat je dan de volledige 5GB krijgt en de verdubbeling die hoort bij je Combivoordelen. 

Je kunt in de MijnKPN app zien hoe lang je bundel nog meegaat. Laat maar weten of dat nog maar een korte periode is. Als mijn theorie niet klopt, dan hoor ik dat ook graag. Dan kijken we even verder. 

• Auteur
  • October 6, 2026

Hi Arjan, 

Het is zeker een bijkomstigheid want dat was een prachtig toestel, ik werkte destijds bij Primafoon en had hem in het zwart! Maar in dit geval is het mijn voorletter en geboortejaar. :)

Mijn theorie is jouw theorie, maar de klantenservice gaf aan dat dit niet klopt. De DataPakker is geen onderdeel meer van mijn propositie. Maar dat klopt dus niet, daar ben ik blij om.

Ik dacht ook dat het naar rato zou zijn, maar helaas, dat klopt ook niet. Ik had nog 10 dagen te gaan, kreeg 5GB en krijg dus 1.666MB. Dat zou door de verdubbelaar twee keer zoveel moeten zijn…

Klantenservice wilde 5GB aan coulance aanbieden, maar dat was ook geen optie meer. Of ze kon het niet vinden. In elk geval bedankt voor je reactie!

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14

Ah, dat is een toevalligheid dus. Maar ik had 'm ook in het zwart en was volgens mij mijn laatste toestel met een fysiek toetsenbordje. Maar dat werkte nog wel verrassend goed en hij was lekker compact. 

En klopt, met verdubbeling zou het 3,2 GB moeten zijn. Ik heb zelf nog een klein onderzoekje gedaan en dan constateer dat andere nummers wel de verdubbeling krijgen. Voor de zekerheid heb ik de vraag nog uitgezet bij de manager die over het product gaat. Dus het is eerst nog even wachten op een antwoord, voordat ik je definitief kan vertellen of er iets misgaat of niet. 

Zou je wel alvast je profiel willen aanvullen met je achternaam, postcode en huisnummer, geboortedatum en mobiel nummer? Dit zijn gegevens die alleen voor moderators zichtbaar zijn. Mocht het dan nodig zijn, dan kan ik je nummer eens doorspelen voor verder onderzoek. 

• Auteur
  • October 8, 2026

Ah, dat is een toevalligheid dus. Maar ik had 'm ook in het zwart en was volgens mij mijn laatste toestel met een fysiek toetsenbordje. Maar dat werkte nog wel verrassend goed en hij was lekker compact. 

En klopt, met verdubbeling zou het 3,2 GB moeten zijn. Ik heb zelf nog een klein onderzoekje gedaan en dan constateer dat andere nummers wel de verdubbeling krijgen. Voor de zekerheid heb ik de vraag nog uitgezet bij de manager die over het product gaat. Dus het is eerst nog even wachten op een antwoord, voordat ik je definitief kan vertellen of er iets misgaat of niet. 

Zou je wel alvast je profiel willen aanvullen met je achternaam, postcode en huisnummer, geboortedatum en mobiel nummer? Dit zijn gegevens die alleen voor moderators zichtbaar zijn. Mocht het dan nodig zijn, dan kan ik je nummer eens doorspelen voor verder onderzoek. 

Ik heb m’n profiel aangevuld, blijf het vreemd vinden dat de dubbele data er niet vanaf aanzetten op zit. Nu wacht ik even af wat het na de 13e doet als ik m’n nieuwe databundel krijg. Thanks voor het checken!