Skip to main content

Via XS4all eerder een data simkaart gehad, zit geen nummer aan gekoppeld. Nu krijg ik een nwe sim van KPN (waar geen 06 nummer op zit) en die moet ik activeren, maar zonder mobiel nummer op de sim kan dat niet, lekker duidelijk.
Hoe ziet KPN dit?

Hallo @JdM1977 ,

Als het goed is, begint jouw nieuwe nummer met 097.  Dit nummer zou je moeten kunnen terugvinden op de verpakking.

Dat 097-nummer kun je gewoon activeren. Wellicht handig om dat kaartje voor de activatie even in een mobiele telefoon te stoppen. 


Hoi @JdM1977 . Welkom op het forum.

Is het gelukt met de tip van Noordzee?


Dank voor de reacties,

Er is geen 097 nummer bekend, ook niet in de brief of op de verpakking. Het is gewoon een losse simkaart met een witregel op de plaats waar normaal een telefoonnummer staat. Alleen de pukcode staat erop.

Grt. JdM1977


@JdM1977 : Kun jij je profiel aanvullen en mij daarna een seintje geven?

 


@JdM1977 : Leuk je even gesproken te hebben.  Het nummer lijkt inderdaad nergens in de communicatie te bekennen maar gelukkig kon ik 'm uit ons interne systeem vissen.  Lukt het om die activeren?

Ik ben voor jou aan het navragen of dit een incident is of dat dit een issue gaat zijn bij iedereen die een vergelijkbare migratie gaat doorlopen. Ik kom er op terug!

 


Dank je Erwin_ voor de hulp. Je gaf mij een telefoonnummer.
Ik kreeg vanavond echter via SMS van KPN een activatiecode die ik nog niet eerder had ontvangen. In die SMS werd ik ook weer verwezen naar een andere webpagina om de sim te activeren dan in de brief stond aangegeven. 
Nu is het via die website en met de activatiecode wel gelukt om de sim te activeren, ik heb jouw oplossing (met het door jou gegeven nummer) dus uiteindelijk niet meer gebruikt.

De procedure die wordt meegestuurd met de nieuwe simkaart is dus in elk geval niet correct, desondanks is het nu voor mij wel opgelost.


Dank voor de aanvullende informatie.  Als dit het ‘proces’ is gaat er dus nog wel het een en ander mis. Ik neem dit mee. 


Men vermoed dat dit een foutieve brief is geweest en een incident. Heb jij nog ergens een bestel nummer (begint met XS) . Zo ja, kun je die dan in je profiel zetten? Dan kunnen ze het even nalopen. 

Het proces wat jij als laatste beschrijft is het juiste proces:

 


Erwin,

Ik heb nu precies hetzelfde probleem als JdM1977. 

Overigens zit ik al in de 2de ronde van de sim kaart vervanging. De eerste sim heb ik nooit ontvangen in de post, maar ik kreeg wel email dat deze is activeerd. Vorige week gebeld met support en inmiddels een nieuwe sim gekregen, met de verkeerde brief. Probleem kan denk ik opgelost worden met een activeringskode voor MijnBestellingen. Deze heb ik echter nog niet ontvangen.

Kan je assisteren?

Met vriendelijke goet,

Maurice


Hoi @JdM1977 . Met wat geluk heb je ondertussen een SMS/mail gehad met zo'n code en een link. Zo niet, zou je dan je profiel willen invullen en mij hier een seintje geven als dat gedaan is?


6 maanden verder zie ik. Dit proces is nog niet opgelost. Ook ik heb een vervangende datasim ‘van’ Xs4all ontvangen zonder telefoonnummer of activatiecode. Logisch, er zat ook geen telefoonnummer op…zou ik denken. Ik ga morgen maar weer bellen…


Na eerst via het menu de mededeling te krijgen dat je de activatie online moet doen en de verbinding daarom verbroken werd teruggebeld en wel een medewerker aan de telefoon gekregen. Via haar heb ik het 097x telefoonnummer gekregen. Met dat nummer kon ik ‘gewoon’ zelf de sim activeren. En dat is gelukt dus. Boodschap voor KPN: besef dat deze groep Xs4all klanten het telefoonnummer niet hebben (staat ook echt niet op de factuur of onder mijnkpn etc)