Skip to main content
Beantwoord

Dataverbinding in buitenland zeer traag

• February 9, 2025
  • 18 reacties
  • 406 keer bekeken

In het buitenland is de dataverbinding zeer traag. Ook als ik 4g of 5g verbinding heb. Ook deze kpn site laden duurt dan echt lang…

Nu las ik bij andere berichten dat bij mij wellicht "beperkt roamen" zou kunnen aanstaan in de kpn systemen. Zou iemand van KPN dat kunnen checken?

Beste antwoord door Erwin van KPN

@Prosperot  Nee, dat kan ik niet helaas.  Wij zijn geen reguliere klant ingang.  De nadruk ligt hier op klanten die elkaar helpen. Voor één op één service vragen kun je het beste een terugbel afspraak maken of contact leggen via Facebook of twitter.  

De mensen die op jouw bericht reageren zijn in de meeste gevallen ook klanten die graag anderen willen helpen.  Het komt daarom een beetje raar over dat je hun advies en hulp zo direct afwijst.  Daar is deze Community eigenlijk niet voor opgezet. 

Je kunt een terugbel afspraak maken via:

Contact en klantenservice | KPN

Via Social media: 

Facebook

X

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

18 reacties

JanD
Superuser
  • Superuser
  • February 9, 2025

Beste ​@Prosperot KPN heeft geen invloed op de kwaliteit van de netwerken in het buitenland.

KPN knijpt in ieder geval niets af.

Je zou kunnen proberen handmatig een andere provider in het buitenland te kunnen kiezen i.p.v. automatisch en dan de stabielste kiezen.

Succes.

• Auteur
  • Helper
  • February 9, 2025

Dank voor je reactie, in andere threads kom ik dit echter WEL tegen.

Graag een reactie van iemand van KPN die voor mij kan checken of heel mss in de backend 'beperkt roamen' aanstaan.

JanD
Superuser
  • Superuser
  • February 9, 2025

Dan moet je morgen rechtstreeks met KPN contact opnemen, want dit is een forum voor en door klanten ​@Prosperot 

Succes.

• Auteur
  • Helper
  • February 9, 2025

In eerdere threads, zitten ook reacties van KPN medewerkers, dank je wel. Graag een reactie van een KPN er.

JanD
Superuser
  • Superuser
  • February 9, 2025

In eerdere threads, zitten ook reacties van KPN medewerkers, dank je wel. Graag een reactie van een KPN er.

Je bedoelt de moderators, die komen ook regelmatig voorbij ​@Prosperot 

Succes.

Erwin van KPN
Moderator
  • Moderator
  • February 11, 2025

Hoi ​@Prosperot .  Welkom bij de KPN Community.

Wat vervelend dat de snelheid zo tegen valt.  Je hebt het over buitenland maar dat is een heeel ruim begrip ;-) En je zult het toch moeten doen met de infrastructuur van het land zelf.

Waar zit je precies? 

• Auteur
  • Helper
  • February 11, 2025

Ik zit in Oostenrijk. Heb nu ook "alleen noodoproepen" handmatig op A1 of 3A zetten werkt ook niet.

Michel.uit.Arnhem
Superuser
Forum|alt.badge.img+15

Ik zit in Oostenrijk. Heb nu ook "alleen noodoproepen" handmatig op A1 of 3A zetten werkt ook niet.

Hoi ​@Prosperot 

Heb je al eens geprobeerd om handmatig te kiezen voor de mobiele netwerken van:

• Orange (4G of 5G Netwerk)
  • T-Mobile (4G of 5G Netwerk)

Vooral het mobiele netwerk van T-Mobile schijnt goed te zijn, en wordt ook veel gebruikt door de inwoners van Oosterijk.

Daarnaast zou ik ook een keer je netwerkinstellingen van je smartphone een keer resetten, hiermee haal je veel fouten en problemen weg, waarna je weer een prima verbinding krijgt.

Android:

1. Ga hiervoor naar "Instellingen" > "Algemeen" > "Overzetten of resetten [device]" > "Resetten" > "Netwerkinstellingen resetten".
  2. Houd er rekening mee dat hierdoor ook alle opgeslagen Wi-Fi-netwerken en wachtwoorden, gegevensinstellingen en de VPN en APN opnieuw worden ingesteld.

Apple (iPhone):

Als je iOS of iPadOS 15 of nieuwer gebruikt, tik je op Instellingen > 'Algemeen' > 'Zet over of stel [apparaat] opnieuw in' > 'Stel opnieuw in' > 'Herstel netwerkinstellingen'. Als je iOS of iPadOS 14 of ouder gebruikt, tik je op Instellingen > 'Algemeen' > 'Stel opnieuw in' > 'Herstel netwerkinstellingen'.

Laat even weten, of bovenstaande het probleem heeft doen oplossen.

• Auteur
  • Helper
  • February 12, 2025

Dank je voor je uitgebreide uitleg.Maar zoals ik al.aangaf,  werkt handmatig verbinden niet.

Overigens is hier alleen A1 en 3AT. Geen vodafone of TMobile. 

Als een moderator kan kijken of bij mij 'beperkt roamen' aanstaat, hooe ik het graag...

Michel.uit.Arnhem
Superuser
Forum|alt.badge.img+15

Dank je voor je uitgebreide uitleg.Maar zoals ik al.aangaf,  werkt handmatig verbinden niet.

Overigens is hier alleen A1 en 3AT. Geen vodafone of TMobile. 

Als een moderator kan kijken of bij mij 'beperkt roamen' aanstaat, hooe ik het graag...

Hoi ​@Prosperot 

Vodafone heeft geen netwerk in Oosterijk, dus die zul je nooit vinden tussen de beschikbare providers, ik had het over Orange en T-Mobile.

En aangezien je al twee dagen bezig bent om dit op te lossen, adviseer ik je om met een andere mobiele telefoon (van een reisgenoot of meereizend familielid) te bellen met de klantenservice van KPN, op telefoonnummer: +31612001200

De medewerker die je dan te spreken krijgt, kan doen jouw mobiele aansluiting checken.

Het bellen met de klantenservice van KPN, valt ook bij de andere providers gewoon binnen de bel-bundel of onbeperkt bellen, dus het kost de ander dus niets extra.

• Auteur
  • Helper
  • February 12, 2025

Als een moderator kan kijken of bij mij 'beperkt roamen' aanstaat, hoor k het graag...

Michel.uit.Arnhem
Superuser
Forum|alt.badge.img+15

Als een moderator kan kijken of bij mij 'beperkt roamen' aanstaat, hoor k het graag...

Al die uren die je nu zit te wachten totdat een moderator weer langs jouw topic komt, had jouw probleem allang opgelost zijn geweest, als je gewoon even had gebeld met de klantenservice van KPN met een andere mobiele telefoon.

Waarom wachten? Als je veel sneller geholpen kan worden aan de telefoon?
Blijkbaar heeft het geen echte haast voor bij jouw.

• Auteur
  • Helper
  • February 12, 2025

Ik weet niet wat het is met al die mensen die hier teksten plaatsen dat geen antwoord zijn op mijn vraag ..…

Als een moderator kan kijken of bij mij 'beperkt roamen' aanstaat, hoor k het graag…

Alle andere reacties zit ik niet op te wachten.

Michel.uit.Arnhem
Superuser
Forum|alt.badge.img+15

Ik weet niet wat het is met al die mensen die hier teksten plaatsen dat geen antwoord zijn op mijn vraag ..…

Als een moderator kan kijken of bij mij 'beperkt roamen' aanstaat, hoor k het graag…

Alle andere reacties zit ik niet op te wachten.

Hoi ​@Prosperot 

Ik wil je er even aan herinneren dat dit een klant-helpt-klant community is, en geen chat met een directe KPN medewerker (één op één).
Dus het is volstrekt logisch en al helemaal niet raar dat er mede klanten zijn die met je mee willen denken, en je graag voorzien van goede adviezen.

Een moderator is er voornamelijk om alles in goede banen te leiden, en te controleren of iedereen zich aan de community regels houdt.
En waar nodig springen ze bij, maar dat kan met gemak enkele dagen duren.

Dus bel (morgen) even de telefonische klantenservice op +31612001200, en de medewerker die je dan te spreken krijgt, kan dan checken op “beperkt roamen” aanstaat of niet.
Één telefoontje van misschien 10 minuten, en het is voor je opgelost.

Daar heb je veel meer aan, dan te zitten wachten op een moderator.

• Auteur
  • Helper
  • February 12, 2025

Wil je alsjeblieft ergens anders je hulp gaan aanbieden.

Michel.uit.Arnhem
Superuser
Forum|alt.badge.img+15

Wil je alsjeblieft ergens anders je hulp gaan aanbieden.

Prima wat jij wilt, even goede vrienden.
Maar een tikkie eigenwijs ben je wel, want je zou en moet geholpen worden door een moderator terwijl je allang had kunnen bellen vandaag.
Ik heb je hierboven al voorzien van goede adviezen (ik heb zelf ook gewerkt bij KPN) en daarnaast had je al een antwoord gekregen van moderator ​@Erwin van KPN 

• Auteur
  • Helper
  • February 12, 2025

Hoi ​@Prosperot .  Welkom bij de KPN Community.

Wat vervelend dat de snelheid zo tegen valt.  Je hebt het over buitenland maar dat is een heeel ruim begrip ;-) En je zult het toch moeten doen met de infrastructuur van het land zelf.

Waar zit je precies? 

Zou je kunnen kijken of bij mij 'beperkt roamen' aanstaat?.dat is alles wat ik vraag...

Erwin van KPN
Moderator
  • Moderator
  • Antwoord
  • February 14, 2025

@Prosperot  Nee, dat kan ik niet helaas.  Wij zijn geen reguliere klant ingang.  De nadruk ligt hier op klanten die elkaar helpen. Voor één op één service vragen kun je het beste een terugbel afspraak maken of contact leggen via Facebook of twitter.  

De mensen die op jouw bericht reageren zijn in de meeste gevallen ook klanten die graag anderen willen helpen.  Het komt daarom een beetje raar over dat je hun advies en hulp zo direct afwijst.  Daar is deze Community eigenlijk niet voor opgezet. 

Je kunt een terugbel afspraak maken via:

Contact en klantenservice | KPN

Via Social media: 

Facebook

X