Skip to main content

ik heb mijn abonnement aangepast, 14 gb meer data sinds 6 weken.

nu is mijn gedrag niet veranderd maar mijn verbruik omhoog geschoten.

ik zit op 19 gb verbruikt terwijl ik ook nog eens 10 dagen in het buitenland zat waar ik voorheen met 6 gb nog over had.

dus: databundel verhoogd, ‘gedrag’ hetzelfde,  minder gebruik door afwezigheid maar mijn bundel is nu bijna op?!?

Ligt eraan welk buitenland. Soms zit je in de E.U. maar zo dicht bij de grens met b.v. Turkije dat je ongemerkt op een Turks netwerk komt. Of op een veerboot, dan val je ook niet onder de bundel.

Thuis zit je zeker (...) op je wifi en niet per ongeluk toch via het mobiele netwerk??? (eigen ervaring)


In het buitenland stond data uit, dat was het zeker niet.

Maakt het alleen maar vreemder, 11 dagen niks verbruikt ook nog in die tijd 


Ook video calls via Whatapp of Google Duo gedaan?


Hallo @Bjorn Woelders binnen je mobiel kun je precies zien welke app’s data gebruikt hebben.

Als je in de mobiel de KPN-factuurperiode hebt ingesteld, kun je zelfs precies zien binnen welke periode wat verbruikt is door welke app.

 


Hallo @Bjorn Woelders ,

Veel smartphones hebben de mogelijkheid/neiging om bij (te) zwakke WiFi zelfstandig en ongemerkt om te schakelen naar mobiele data. De term is “slimme netwerk wissel”. Dit staat ook vaak standaard aan. Kijk in de WiFi instellingen of dit bij jou ook het geval is.
 

Bij de iPhone heet dat Wifi Assistentie zie https://www.iculture.nl/tips/wifi-assistentie/


Hoi @Bjorn Woelders, welkom op ons forum!
Vanuit KPN heb ik hier ook geen verklaring voor. De dingen die Noordzee en PeterG hierboven noemen zijn hier vaak de boosdoeners. Zoals JanD noemt kun je in de instellingen van je toestel zien welke apps je data verbruikt hebben.


Hallo @Bjorn Woelders ,

Veel smartphones hebben de mogelijkheid/neiging om bij (te) zwakke WiFi zelfstandig en ongemerkt om te schakelen naar mobiele data. De term is “slimme netwerk wissel”. Dit staat ook vaak standaard aan. Kijk in de WiFi instellingen of dit bij jou ook het geval is.
 

Bij de iPhone heet dat Wifi Assistentie zie https://www.iculture.nl/tips/wifi-assistentie/

@Bjorn Woelders

Was dit het? Of was het iets anders?