Skip to main content

ik heb een nieuwe tel en daar had ik de data nog niet uitgezet. en nu heb ik 10mb data verbruikt… maar mijn abonnement heeft helemaal geen data en daar betaal ik ook niet voor.    dus hoe kan het dat ik data kan verbruiken?

Een goedemiddag! 

Kan het misschien zo zijn dat deze data dan via een wifi-verbinding is gebruikt? Als je geen data in je abonnement hebt, dan kun je zonder wifi geen data verbruiken via het mobiele netwerk. Het kan wel zo zijn dat je toestel buitenshuis bepaalde functies gebruikt waarvoor het nodig is om contact te zoeken met het KPN netwerk. Dit kan dan minieme hoeveelheden data kosten. 10 MB is erg weinig data, dus dat kan een verklaring zijn. Hiervoor worden echter geen kosten gerekend. Zie je in je overzicht ook waaraan deze data is verbruikt?


ik heb een nieuwe tel en daar had ik de data nog niet uitgezet. en nu heb ik 10mb data verbruikt… maar mijn abonnement heeft helemaal geen data en daar betaal ik ook niet voor.    dus hoe kan het dat ik data kan verbruiken?

Hallo @jahallo 

De reden van het verbruik is dat je de mobiele data nog niet uitgezet had. 
 

De kans is groot dat je onbewust internet hebt verbruikt. Bijvoorbeeld door een automatische update van een app. 
 

Nu je de mobiele data hebt uitgezet op jouw telefoon, zal dit soort dataverbruik niet meer voorkomen. Updates en ander internetverbruik kun je dan voortaan via WiFi laten lopen. 


update 

kpn zei dat ze altijd een “langzame data” aan hebben staan ook voor mensen zonder data in hun bundel. gratis en onbeperkt maar alleen heeel langzaam.

 

dank voor de reacties groetjes


Reageer