Skip to main content

Goedemorgen, 

 

Ik heb een aantal weken geleden een nieuw abonnement besteld. Mijn oude nummer (zakelijk en vrijgegeven) wilde ik meenemen naar dit nieuwe abonnement (prive). Dit was in eerste instantie gelukt en ik heb de nieuwe simkaart ontvangen en geactiveerd. 

 

Vannacht kreeg ik ineens een mail dat mijn overstapsverzoek definitief is afgewezen en dat mijn simkaart is gekoppeld aan een nieuw nummer. Een bericht als deze, zonder dat ik enige actie heb kunnen ondernemen, valt nogal rauw op mijn dak. Het behoud van mijn oude nummer is voor mij erg belangrijk. 

 

De voornaamste reden dat ik bij KPN ben uitgekomen voor een privé abonnement is dat ik goede verhalen heb gehoord over het overstappen met nummerbehoud. Het type abonnement maakt me niet veel uit, het is mij puur gegaan om mijn nummerbehoud. Kunnen jullie mij helpen mijn oude nummer te behouden? 

 

Mvg

Hallo @ThijsPar, leuk dat je hebt gekozen voor KPN! :green_heart: Je hebt bij de overstap gekozen voor nummerbehoud. In eerste instantie leek dit goed te gaan, maar nu is nummerbehoud dan toch alsnog afgewezen. Ik kan me voorstellen dat je hier vreemd van opkijkt en graag wilt weten waarom dit zo is. Ik kan niks beloven, maar ik kijk graag wat ik hierin voor je kan betekenen. Zou je je forumprofiel willen aanvullen met jouw 06-nummer, postcode, huisnummer, geboortedatum en klantnummer? Jouw mobiele nummer kan je invullen onder ‘persoonlijke opmerkingen’. De gegevens in jouw profiel zijn alleen zichtbaar voor jou en de moderators. Geef je hier een seintje als je jouw profiel hebt ingevuld?


Hi Denise,

 

Bedankt voor je reactie. Ondertussen heb ik mijn profiel aangevuld met de door jou genoemde info. 

 

Ondertussen heb ik een update over deze situatie. Mijn voormalig werkgever heeft alle telefonie, internet etc. uitbesteed aan een externe partij. Deze partij had keurig mijn nummer laten vrijgeven voor overname. Echter had mijn ex-werkgever zelf tegelijkertijd mijn nummer laten blokkeren. Bovenstaande handelingen zijn langs elkaar heengegaan. Ondertussen zitten we in het proces dat mijn oude werkgever mijn nummer weer gaat deblokkeren, dit zou vandaag geregeld moeten zijn. Op dat moment zou het proces van nummerbehoud in gang gezet kunnen worden. 

 

Mijn vraag over bovenstaand is; op welke termijn kan nummerbehoud geregeld worden? Als ik opbel (zodra ik krijg te horen dat mijn nummer weer is gedeblokkeerd) met bovenstaande situatie kunnen jouw collega's telefonisch dit nummerbehoud volledig regelen? Mijn nieuwe abonnement is ondertussen al anderhalve week ingegaan en ik heb tot en met donderdag om deze te annuleren. Het liefst laat ik mijn nieuwe abonnement uiteraard doorlopen met het behoud van mijn oude nummer. 

 

Mvg,


Bedankt. Fijn dat je inmiddels vanuit de werkgever ook meer duidelijkheid hebt gekregen. Hopelijk lukt het om de deblokkering voor donderdag aan te vragen.

op welke termijn kan nummerbehoud geregeld worden?

Wanneer nummerbehoud wordt aangevraagd, moet je rekening houden met een termijn van één maand. In sommige gevallen kan dit eerder als jouw huidige provider het nummer bijvoorbeeld al heeft vrijgegeven. We zullen in ieder geval samen met de huidige provider tot een datum komen.

Als ik opbel (zodra ik krijg te horen dat mijn nummer weer is gedeblokkeerd) met bovenstaande situatie kunnen jouw collega's telefonisch dit nummerbehoud volledig regelen?

Ja, zeker! Zorg dan ook dat je het klantnummer van het huidige abonnement (dus het zakelijke klantnummer) bij de hand hebt. Deze hebben mijn collega's nodig daar het nu nog een zakelijk abonnement betreft.