Skip to main content

Beste,

Ik heb eerder een topic hier aangemaakt over de dekking in onze nieuwbouw wijk (Steegsche Velden in Best) (https://forum.kpn.com/mobiele-diensten-18/dekking-slecht-af-en-toe-geen-bereik-in-woning-465025)

 

Toen is er contact met mij opgenomen en is mij verteld dat de helling van de antenne’s net wat was aangepast en daardoor net wat verder konden reiken. Voor mij persoonlijk is het daarmee opgelost geweest. Echter heeft mijn vrouw met ook een KPN abonnement wel nog steeds herhaaldelijk dat gesprekken wegvallen. Gisteren op een verjaardag heb ik nog wat meer mensen uit onze wijk gesproken met een KPN gsm abonnement en allen klaagden over het bereik binnenshuis.

Zijn er nog plannen om dit te verbeteren? 

Voor binnenshuis heeft KPN de oplossing VoWifi. Als je dat aan hebt staan in je telefoon zou bellen en sms ook via de wifi netwerken moeten werken waar je op aangemeld bent.


@Dennis-77 Wat irritant dat je nog hinder ondervindt van wegvallende gesprekken. Als dit alleen binnen de woning is dan zou je inderdaad de tip van @PeterG kunnen opvolgen. Dan moet je toestel hiervoor wel geschikt zijn. Meer informatie over bellen via wifi vind je hier. Ook ga ik voor je uitzoeken of er de komende tijd onderhoud gepland staat aan de mast in de omgeving, het kan even duren voor ik hier reactie op krijg. Net als in het vorige topic. Als er in de tussentijd nog andere vragen zijn hoor ik dit natuurlijk graag! 


Voor mij persoonlijk valt het wel mee nu. Echter bij mijn vrouw valt deze continue weg. Ook veel buren hebben hier veel last van welke allemaal bij kpn zitten. 2 straten verder heb ik sowieso geen ontvangst meer in een woning. Buiten is de ontvangst ook aan de magere kant. Bij mijn vorige melding zei de monteur die mij belde ook al dat we hier op de uiterste grens zitten. Wellicht dat KPN toch voor betere dekking moet zorgen. Er zijn namelijk al mensen om deze reden overgestapt naar een andere aanbieder.


Volgens deze info zou er goede dekking moeten zijn in Best.

https://www.kpn.com/netwerk/dekkingskaart.htm .


Helaas is de realiteit anders… 

@Alex_P heeft mij de vorige keer in contact gebracht met iemand die over de zendmasten ging. Zou dit nogmaals kunnen? Deze persoon wist mij toen te melden dat wij echt op de uiterste grens zaten van de mast. Met een aanpassing van de zendhoek van de antenne was het voor mij opgelost al is het bereik minimaal maar voor mij zijn er geen gesprekken meer weg gevallen en heb ik ontvangst binnen huis (toch fijn met 24x7 diensten).

Mijn vrouw en verschillende buren hebben echter regelmatig dat gesprekken wegvallen of beeindigd worden door de andere partij wegens een slechte verbinding. In haar geval is dat een paar keer geweest tijdens een gesprek met een arts wat zeer vervelend is.

In haar geval valt het ook steeds vaker voor. Er worden ook steeds meer huizen opgeleverd in de wijk. Wellicht dat de uitval groter wordt gezien er meer gebruikers zijn? Het zou in ieder geval fijn zijn als KPN hier nog eens naar wil kijken.


Bellen jullie thuis nog niet via VoWifi??? Dat is ideaal.

Het is uitermate raar dat jij met KPN wel een redelijk 4G bereik hebt, maar anderen niet. Dat kan haast niet alleen aan het KPN signaal liggen.

En wat als ze terugswitchen naar 3G (op een Samsung H, H+)


Wellicht andere antenne sterkte van GSM. Ik zelf heb iPhone 8 en inderdaad voWifi aan. Mijn vrouw heeft een Samsung A5 2017 versie waarbij volgens mij ook voWifi aan staat, zal dit straks nog een controleren en dan wellicht eens testen door de voorkeur aan te passen tussen wifi en mobiel netwerk.


@Dennis-77 Zou je voor mij je forumprofiel willen aanvullen met het telefoonnummer van je partner en zou je mij kunnen laten weten wanneer dit gelukt is? Dan ga ik uitzoeken of ik een bericht kan doorzetten naar 1 van mijn collega's, 


​​​
Hoi @Rutger_ ,

Dankje. Ik heb het nummer toegevoegd onder persoonlijke opmerkingen.


@Dennis-77 Bedankt, ik heb een bericht doorgezet naar mijn collega's. Het kan even duren voor je reactie krijgt. In dit geval ga ik uit van ongeveer 2 weken. Dan zullen zij contact opnemen met meer informatie.