Skip to main content

Hallo. Met enige regelmatig heb ik geen bereik meer in Maarssen-dorp waar ik woon en werk. Volgens mij staat er een KPN mast op de Merenhoef en de problemen schijnen bekend te zijn. Echter KPN doet er niets aan. Op mijn werk gebruiken wij ook 4G en soms liggen we er halve dagen uit. Te gek voor woorden en ga nu maar overstappen naar TMobile of Vodafone. Erg triest.

Zijn er meer mensen met deze klachten?

Hoe weet jij dat kpn niets doet? Stel de zendmast wordt iets gedraaid dan hebben andere mensen klachten. Een mast erbij plaatsen kost tonnen en daar moet de gemeente vergunning voor geven. Het is echt allemaal niet zo simpel. 


Beste Joep

 

Welkom in 2020. Waarom moet ik dan wel betalen om mobiel te kunnen internetten als dat volgens jou nog steeds bedraadt zou moeten. En ja ik weet dat KPN er niets aan doet en aan geeft dat dit door de Merenhoef komt ( ze mogen het dak niet op!!) terwijl Merenhoef aangeeft dat ze vrij toegang hebben. Het is ook niet contstant maar elke week ligt de zendmast er wel een paar keer enkele uren uit. Dus gewoon een kwestie van falende techniek die gemaakt moet worden. Reactie uit 1995 zij trouwens echt niet zinvol. Als je btaald voor mobiel internet heb je daar ook recht op en begin dan niet over draadjes!! Pfffff.


Huh ik heb het niet over draadjes gehad in dit geval. Waarschijnlijk heb je het over mn slogan in het licht grijs maar dat heeft hier natuurlijk niets mee te maken.


Dag @BobTeun. Welkom hier op het Forum. Ik kan me goed voorstellen dat het vervelend is dat je met regelmaat geen bereik hebt. Ik zie zo snel geen problemen in Maarssen. Al moet ik zeggen dat het dan ook van belang is dat ik exact weet om welke locatie(s) het gaat. Zou je in ieder geval onderstaande vragen kunnen beantwoorden, zodat ik een beter beeld krijg van de problemen die je ervaart?

  • Ervaar je de problemen zowel binnenshuis als buitenshuis?
  • Speelt het probleem alleen met mobiel internet of kun je ook niet bellen/gebeld worden?
  • Wat zie je precies op het display van je toestel als je geen bereik hebt?
  • Wat bedoel je met “de zendmast ligt er elke keer wel een paar uren uit"? Wat merk je dan? 

Zou je verder je profiel aan kunnen vullen met je postcode/huisnummer (+ adressen van de locaties waar je problemen ervaart), 06-nummers, klantnummer en de naam van de contracthouder? Geef me een seintje als je dit hebt gedaan. Dan ga ik kijken of ik kan ontdekken of er issues zijn met een zendmast.


Hallo Natasja

Onderstaand jouw vragen met de antwoorden. Echter KPN weet best dat er problemen zijn met deze mast, al diverse malen contact over geweest, dus aangeven dat er niets is aan de hand is klopt niet.

  • Ervaar je de problemen zowel binnenshuis als buitenshuis? Ja
  • Speelt het probleem alleen met mobiel internet of kun je ook niet bellen/gebeld worden? beide
  • Wat zie je precies op het display van je toestel als je geen bereik hebt? Geen enkel balkje bereik
  • Wat bedoel je met “de zendmast ligt er elke keer wel een paar uren uit"? Wat merk je dan? Ik werk in de Merenhoef (verzorgingshuis). Daar staat op het dak de zender van KPN. Iedereen met een KPN abonnement (of van een provider die het netwerk van KPN gebruikt) kan dan niet bellen of internetten. Dit duurt steeds een paar uur. Ik woon vlak bij mijn werk en daar speelt op dat moment dan ook hetzelfde.

Dag @BobTeun. Bedankt voor je reactie. Je verhaal is duidelijk zo. Ik kan er alleen op dit moment zelf weinig over zeggen, omdat ik gegevens mis. Die heb ik wel nodig om te kunnen nakijken wat er al is besproken met collega's en wat er al is onderzocht. Zou je je postcode/huisnummer (+ adressen van de locaties waar je problemen ervaart), 06-nummers, klantnummer en de naam van de contracthouder in je profiel kunnen invullen? Laat het me weten als je dit hebt gedaan. Dan kijk ik mee.


@BobTeun @Natasja 

In Maarssen is het bereik inderdaad (veel) minder goed dan bv in Utrecht. 

Je kunt dit zelf ook zien op deze dekkingskaart: 

 https://www.kpn.com/netwerk/dekkingskaart.htm?#

 

Het kan zomaar zijn dat er in Maarssen niet zo veel zendmasten staan. 

Er zijn ook gebieden in Nederland waar helemaal geen bereik is van het KPN-netwerk zoals bv in mijn dorp. 


Profiel aangevuld.

 

Adres van de storingen is postcode 3601AC en ook eigen adres.


Dank je wel, @BobTeun. Ik heb zojuist contact gehad met de Network Service Support Desk. Er waren inderdaad problemen gemeld in Maarssen, maar de vork zit anders in de steel dan je eerder aangaf. Er is eind april/begin mei een ticket aangemaakt voor de zendmast die op Woonzorgcentrum Merenhoef staat. Er is niet gezegd dat we niet op het dak mogen, maar er is naar aanleiding van dat ticket onderzocht of we een monteur aan mochten sturen voor herstelwerkzaamheden in verband met corona. De vraag was namelijk of er wel een monteur langs mocht komen. Inmiddels is er in goed overleg op 22 mei een monteur langs geweest en deze heeft herstelwerkzaamheden uitgevoerd. Je zou daarom nu geen problemen meer mogen ervaren met het bereik. Daar moet ik nog wel een kanttekening bij plaatsen: het kan zijn dat je binnenshuis op je eigen adres verminderd bereik ervaart, omdat het bereik kan worden verstuurd door (de hoeveelheid) bomen in de omgeving.


Hoi Natasja. Dank voor jouw reactie en navraag leert dat er een monteur op het dak geweest is. Top en we gaan ervaren of het geholpen heeft ( ga ik wel vanuit). Wel nog even de opmerking dat in een eerdere reactie jij aangeeft dat er geen problemen te zien waren en maar dat er dus al een ticket lag vanaf eind April. Dat rijmt niet echt met elkaar en ik krijg wel eens het gevoel dat KPN ons wil doen geloven dat het aan de klant ligt als iets niet werkt en zeker niet aan KPN. KPN werkt met techniek en die gaat soms wel eens kapot en het is helemaal geen schande dat dit gebeurd maar geef het gewoon toe. Ik neem jou dat persoonlijk niet kwalijk want ik zie het als een soort algemeen KPN beleid.


Dag @BobTeun. Geen probleem. Klopt. Ik gaf inderdaad in mijn eerste reactie aan zo snel geen problemen te zien in Maarssen. Op dat moment keek ik naar onze interne storingspagina en daar stond geen storing op vermeld. Voor mij (en andere collega's van de klantenservice) is bij kleinschalige (ver)storingen niet inzichtelijk of er problemen zijn met een specifieke zendmast. De Technische Dienst kan wel op basis van een specifieke locatie controleren of er iets aan de hand is met een bepaalde zendmast. Zij hebben dan wel een postcode en huisnummer + gegevens nodig. Vandaar dat ik je ook heb verzocht om die gegevens in te vullen. Hoe dan ook: ik ga ervan uit dat de storing is verholpen en je weer goede dekking hebt. 


Reageer