Skip to main content
Beantwoord

Dekking mobiel netwerk in mijn buurt werkt niet goed, en Technische Dienst doet niets

• April 30, 2025
  • 1 reactie
  • 37 keer bekeken

Paar dagen geleden heb ik contact gehad met Technische Dienst van KPN. Helaas krijg ik de mededeling dat KPN niet wil kijken voor een oplossing. Wij hebben in de buurt 1 mast en 1 in dorp verder, als ik buiten sta dan heb ik slecht data verbinding, soms kan ik wel een website openen en soms niet, ook swapt de verbinding teveel naar 4 of 5g, als ik op 4g zit heb ik redelijk stabiel maar ook weer niet optimaal. Ik ben niet de enige die problemen er mee heeft. Hoor meer in de buurt.. Maar ook zei krijgen tehoren dat er geen oplossing voor komt en misschien kunnen overstappen naar een andere provider ( is ook tegen mij gezegt) en daarom ben ik misschien aan het zeuren alleen ik krijg het gevoel dat je bij KPN alleen maar mag betalen maar als je een probleem hebt moet je niet bij ons zijn en wijzen we je lekker de deur. Als zelf zo mijn werkt moet afleveren van ja je moet het er maa mee doen, dan sta ik snel opstraat. 

Als ik om mij heen kijk dan zie ik overal masten maar is van Vodafone of Odido en 1 mast van kpn dicht bij die tja staat, maar komt niet veel uit omdat er ook daar voor weer een mast staat ( wat in mijn beleving storing opleverd maar goed).  Helaas wil kpn er niks aan doen en is het de vraag of het wel zinvol is om nog bij kpn te blijven. 

Instellingen hoef ik nit naar te kijken is al 3x aangepast wat niks heeft geholpen. 

Beste antwoord door Sanne van KPN

Hi ​@Tower84 en welkom bij de KPN Community. Wat jammer dat het bereik zo slecht is op jouw adres. 😕 Begrijpelijk dat je dit opgelost wilt hebben.

Als de technische dienst hier al naar gekeken heeft en heeft aangegeven dat er geen verbetering in komt dan is er helaas op de korte termijn geen oplossing mogelijk. We mogen niet zomaar antennes plaatsen, daar gaat vaak een hoop werk aan vooraf en er moet toestemming voor komen.
Uiteraard heb ik liever dat je klant bij ons blijft, maar belangrijker is dat je abonnement aan je wensen voldoet. Als dat met ons netwerk niet het geval is dan kan ik ook alleen een overstap aanraden, hoe jammer dit ook is. 

Als je thuis goed wifi bereik hebt en je daarmee snel genoeg kunt internetten op je telefoon dan is slecht mobiel bereik vaak nog te overzien. Mocht je ook problemen met bellen hebben, dan kun je VoWiFi nog inschakelen. 
Daarmee zijn de meest noodzakelijke dingen vaak wel gedekt, maar als je ondanks dat nog steeds tegen slecht bereik aanloopt dan is overstappen helaas de enige optie. 

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

1 reactie

Sanne van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20
  • Moderator
  • Antwoord
  • May 3, 2025

Hi ​@Tower84 en welkom bij de KPN Community. Wat jammer dat het bereik zo slecht is op jouw adres. 😕 Begrijpelijk dat je dit opgelost wilt hebben.

Als de technische dienst hier al naar gekeken heeft en heeft aangegeven dat er geen verbetering in komt dan is er helaas op de korte termijn geen oplossing mogelijk. We mogen niet zomaar antennes plaatsen, daar gaat vaak een hoop werk aan vooraf en er moet toestemming voor komen.
Uiteraard heb ik liever dat je klant bij ons blijft, maar belangrijker is dat je abonnement aan je wensen voldoet. Als dat met ons netwerk niet het geval is dan kan ik ook alleen een overstap aanraden, hoe jammer dit ook is. 

Als je thuis goed wifi bereik hebt en je daarmee snel genoeg kunt internetten op je telefoon dan is slecht mobiel bereik vaak nog te overzien. Mocht je ook problemen met bellen hebben, dan kun je VoWiFi nog inschakelen. 
Daarmee zijn de meest noodzakelijke dingen vaak wel gedekt, maar als je ondanks dat nog steeds tegen slecht bereik aanloopt dan is overstappen helaas de enige optie.Â