Skip to main content
Beantwoord

DNS foutmelding in browser met OnePlus Nord 3 met Android 14

• 20 februari 2025
  • 11 reacties
  • 125 keer bekeken

Hallo, is er inmiddels een oplossing voor dit probleem bekend?

De laatste reactie van KPN is van 4 maanden geleden maar ik zie niet of hiermee alle problemen verholpen zijn. We zijn sinds een week overgestapt van Vodafone naar KPN en hebben sindsdien dezelfde problemen met 1 toestel. Dit is ook een OnePlus Nord 3 met Android 14. Bij een ander toestel, de OnePlus 13 met Android 15 zijn geen problemen.

Beste antwoord door marco1969

Brian K schreef:

Ik kamp al een tijdje (een aantal maanden) met hetzelfde probleem, ook met een OnePlus Nord 3 (5G).
Ik heb zojuist de laatste update geïnstalleerd van Android, maar blijf problemen met instabiel mobiel internet ervaren. Ook na contact met de helpdesk is het nog niet veel beter geworden.

Ik heb het toegangspunt van mijn sim al naar de juiste APN ingesteld, maar toch word het niet beter, al was het een tijdje wel het geval.

Was er intussen al een permanente oplossing gevonden?

In een ander topic is het antwoord gegeven wat bij mij in ieder geval werkt:

Probeer eens bij je apn instellingen van apn internet apn-protocol op IPv4 te zetten in plaats van IPv4/IPv6. 

Sindsdien geen problemen meer gehad.

Bekijk origineel

11 reacties

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+25
  • Moderator
  • 24331 reacties
  • 25 februari 2025

Hi ​@marco1969, ik denk graag mee. 

Wat gek dat je dit alleen met 1 van de 2 toestellen meemaakt. Zou ik mogen weten wat je precies meemaakt en wat je ziet? Heb je een screenshot? 

• Auteur
  • Topper
  • 11 reacties
  • 25 februari 2025

Hallo Alex, op willekeurige momenten is de internetverbinding weg terwijl de signaalsterkte indicator aangeeft dat er wel 5G verbinding is. Op dat moment kan er geen mail opgehaald worden en kunnen apps geen gegevens ophalen. Als de dataverbinding uit en weer aangezet is werkt het weer.

We hebben al met de KPN helpdesk de toegangspunt instellingen allemaal nagelopen en een nieuwe SIM ontvangen, SIM1 met SIM2 gewisseld, maar het probleem blijft. Mijn eigen toestel met Android 15 werkt zonder problemen en voorheen werkte het met Vodafone ook zonder problemen. Uit bovenstaande reacties begrijp ik dat dit dus ook vaak alleen met de Nord 2 en 3 het geval is.

Groet,

Marco

• Auteur
  • Topper
  • 11 reacties
  • 25 februari 2025

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+25
  • Moderator
  • 24331 reacties
  • 3 maart 2025

HI Marco, het lijkt erop dat dit ergens in je toestel ligt. Begrijp ik het goed dat dit met dezelfde simkaart in een ander toestel niet gebeurt? Gebeurt dit ook overal waar je bent of op een specifieke locatie? Mijn advies is ook om even contact met ons op te nemen om dit door te meten en eventueel onze technische dienst aansturen. Maak makkelijk een terugbelafspraak (rechts onderin) met ons. Dan nemen wij contact met je op wanneer het jou uitkomt om dit op te lossen.

Paul.K
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+8
  • Slimmerik
  • 302 reacties
  • 3 maart 2025

• Auteur
  • Topper
  • 11 reacties
  • 6 maart 2025

Beste Paul en Alex,

tot nu toe blijft het werken na het instellen van een Prive-DNS.

Hartelijk dank voor de hulp.

Groet,

Marco

Paul.K
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+8
  • Slimmerik
  • 302 reacties
  • 6 maart 2025

​@Alex van KPN misschien is dit ook wel het probleem met de iphone 11

• Nieuwkomer
  • 2 reacties
  • 17 april 2025

Ik kamp al een tijdje (een aantal maanden) met hetzelfde probleem, ook met een OnePlus Nord 3 (5G).
Ik heb zojuist de laatste update geïnstalleerd van Android, maar blijf problemen met instabiel mobiel internet ervaren. Ook na contact met de helpdesk is het nog niet veel beter geworden.

Ik heb het toegangspunt van mijn sim al naar de juiste APN ingesteld, maar toch word het niet beter, al was het een tijdje wel het geval.

• Auteur
  • Topper
  • 11 reacties
  • Antwoord
  • 17 april 2025
Brian K schreef:

Probeer eens bij je apn instellingen van apn internet apn-protocol op IPv4 te zetten in plaats van IPv4/IPv6. 

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+25
  • Moderator
  • 24331 reacties
  • 22 april 2025

Dankjewel voor de terugkoppeling hier ​Marco, fijn dat het nu goed werkt. 

• Nieuwkomer
  • 2 reacties
  • 22 april 2025
marco1969 schreef:
Brian K schreef:

Ik heb dit geprobeerd en dit loste het probleem niet op. Ik heb nu mijn instelling op 4g en lager ingesteld en nu werkt het wel zonder problemen.

Ongeveer anderhalve week geleden was ik in Dubai en daar werkte 5g wel gewoon. Het lijkt dus in het netwerk van KPN te liggen.

Reageer