Skip to main content

Vandaag zie ik (kpn-klant) op mijn mobiel een waarschuwing dat DNS niet werkt en er geen verbinding mogelijk met internet (o.i.d.) Geadviseerd wordt om in de apparaatinstellingen bij de verbindinsinstellingen de rubriek Prive-DNS  de betreffende gegevens in te vullen. Welke zijn dat?

 

(gisteren heb ik mijn Kaspersky antivirus opnieuw geinstalleerd, heeft dat er mee te maken?)

Hi @Henk151! Heb je een mobiel van Apple? Zo ja kan je dan eens in dit topic over privacy waarschuwingen via wifi met IOS kijken? Als je geen Apple telefoon is kan het inderdaad ook met Kaspersky te maken hebben. Die hebben een artikel over de DNS error geschreven. In dat artikel staat ook een link naar de stappen die je neemt om het op te lossen. Deze stappen zijn wel in het Engels. Zou je kunnen kijken of het een van deze twee dingen is?


Het gaat om een Samsungmobiel. Dus jouw suggestie gevolgd en bij Kaspersky gekeken. Als ik het goed begrijp ging het daar om de instellingen van de computer.

Gisteren kwam ik bij een KPN-winkel langs en heb daar de vraag voorgelegd. De jongedame die mij te woord stond heeft wat in het systeem gekeken en geadviseerd om de Prive-DNS instelling op automatisch te zetten. Feit is dat ik de melding niet meer heb teruggezien. 

Ik  wil mijn vraag maar als afgehandeld beschouwen. 


@Henk151 top! Soms kunnen het van die kleine makkelijke dingen zijn. Goed dat je weer zonder onderbrekingen kan internetten1 :relaxed: