Skip to main content

Mijn dochter is in het buitenland en zij kan niet bellen of gebeld worden. We hebben alle voorstellen al geprobeerd maar niets helpt. 
nu heb ik gelezen dat een reset bij KPN bij iemand gewerkt heeft. Hoe kan ik dit aanvragen? 
PS: het abonnement staat op mijn naam. 

Hoi @Pidi S, welkom bij ons op het forum. In het buitenland niet bereikbaar zijn is altijd vervelend, en voor jou helemaal omdat het jouw dochter is natuurlijk.

Met de informatie in je bericht is het voor mij moeilijk om te zeggen wat er precies aan de hand is, kan je er meer over vertellen?

  • Je zegt dat ze niet kan bellen of gebeld worden, is ze wel verbonden met een netwerk?
  • Heeft ze verschillende netwerken geprobeerd?
  • Wat heb je precies al geprobeerd? Als je alle stappen die ze heeft gedaan kunt noemen helpt dat ons om mee te denken

Wij weten alleen wat jij in je bericht noemt, hoe meer informatie jij geeft, hoe meer wij mee kunnen denken. Voordat we kunnen zeggen wat de oplossing is, moeten we eerst weten wat de situatie precies is.

Het is ook mogelijk om ons hierover te bellen, dat kan makkelijker zijn om het uit te leggen. We zijn bereikbaar op 0800-0402


Dag Jasper. Ze is helemaal niet verbonden met een netwerk. Ze heeft de telefoon verschillende keren opnieuw opgestart. Omdat het niks werkt heeft ze via Airolo 1 GB aangekocht op een extra e-Sim maar dat kan natuurlijk nooit de bedoeling zijn. 

eerder dit jaar is haar telefoon gestolen in Barcelona en toen is haar nummer geblokkeerd. Sinds die tijd heeft ze problemen als ze in het buitenland is. 

Admin: telefoonnummer verwijderd uit openbare post


Hallo @Pidi S, lukt het jouw dochter om handmatig een netwerk te kiezen? Als ze probeert een netwerk handmatig te kiezen, zijn er dan beschikbare netwerken om uit te kiezen? Wat voor melding komt er dan op haar telefoon. 
Tevens zie ik ook dat er op 7 december nog gebeld is met het telefoonnummer. Toen was er dus nog een netwerk beschikbaar. 


Hallo Jeroen,

nee, ook dat lukt niet. Het lijkt wel of alles geblokkeerd is. 


Waar zit ze precies? 

Welk type toestel heeft ze? 

Instellingen staan verder wel goed? 


Dag Bart,

mijn dochter is (terug) in Barcelona en heeft een iPhone 13. 
alle instellingen staan goed.

Ik weet niet of het mogelijk is dat jullie een reset doen van jullie kant. 
alvast bedankt.

groet,

Peter


Ik zag een blokkade op dekking in het buitenland. Deze heb ik eraf gehaald. Als ze het toestel uit en weer aanzet moet ze een netwerk kunnen vinden. 


Ha super. Ik zal het goede nieuws aan haar doorgeven. Bedankt Bart


Hoi Bart. 
mijn dochter heeft de telefoon opnieuw opgestart en het heeft nog niet gewerkt. Kan er een vertraging op zitten?


Dan vermoed ik dat er dieper in het netwerk nog een blokkade zit. Ik heb hiervoor melding gemaakt bij de Technische Dienst. Zij gaan er nog dieper in duiken. Je krijgt binnen enkele werkdagen reactie. 


Dank je Bart. Niet het antwoord waarop we hoopten maar het zal fijn zijn als het is opgelost. 
Nu moet ze extra kosten maken en dat kan natuurlijk niet de bedoeling zijn. 
Bedankt voor je hulp. 


Nee begrijp ik. Volgens mij is het voor de Technische Dienst niet heel veel werk, dus ik hoop dat ze er snel aan toe komen. 


Dag Bart,

afgelopen vrijdag heb ik telefonisch contact gehad met je collega. Het probleem is opgelost en mijn dochter heeft nu geen problemen met de bereikbaarheid in het buitenland. 
Bedankt allemaal en fijne feestdagen. 
Groet,

Peter


Bedankt nog voor de terugkoppeling. Fijn dat het nu werkt.

Jullie ook hele fijne dagen gewenst!