Skip to main content

beste Jorg Kramer, directeur Klantenservice,

 

ik hoop dat dit bericht u bereikt. Ik vind namelijk dat dit probleem op uw niveau getackeld zou moeten worden. Niet alleen voor mij, maar voor alle ouders..

 

Ik deel al enige tijd MBs met mijn dochter van 14. Elke maand krijgt ze 1000 MB.

Dat was helaas niet genoeg voor haar. Ze heeft zelf  veel MBs bijgekocht. Dat ontdekte ik pas later, toen ik een hoge rekening kreeg. Die factuur komt altijd later (achteraf). Dus het heeft best even geduurd voor ik het in de gaten had.

Dure grap….

Ik heb direct met de klantenservice gebeld, dat ik iets zoek, waardoor zij dat niet meer kán doen. Ze hebben daarop ‘roaming’ uitgezet.

Ik heb daarna alles betaald (bijna 700 euro!), van die extra MBs.

En uiteraard heb ik het met mijn dochter besproken. Ze had geen idee dat die MBs kopen, zo duur was (geworden).

 

Ik heb nu eigenlijk nog een paar punten.

  1. Ik kan nu geen MBS meer delen met haar, althans, ze ontvangt ze niet / kan ze niet gebruiken. Dat wil ik wel kunnen doen.
  2. Ik wil nog steeds dat mijn dochter geen MBs zelf kan kopen, maar alleen MBs kan krijgen/delen.
  3. Ik vind dat de betaler van de telefoon rekening (ik, in dit geval) sneller op de hoogte gebracht moet worden van het feit dat er iemand MBs aan het bijkopen is.  Bijvoorbeeld,  mijn dochter downloadt I-tunes , … en ik krijg via Microsoft family direct een melding dat ze dat heeft gekocht (gratis gedownload). Het gaat me om de melding. Als ouder wil je op de hoogte gebracht worden van wat je kinderen digitaal aanschaffen. Ik vind dat dit ook hoort bij de verantwoordelijkheid van de KPN.

 

Ik zou het erg op prijs stellen om van u te horen.

met vriendelijke groet,  M

 

*admin: eigen topic voor je vraag gemaakt

Hoi @MBS kopen. Welkom op het KPN Forum. Ik kan mij voorstellen dat je schrikt van deze hoge facturen en dat je hier graag een oplossing voor wilt hebben. KPN heeft voor kinderen en tieners die nog geen eigen abonnement kunnen bestellen de Kids Sim

De Kids Sim heeft 1 GB mobiel internet per maand en onbeperkt bellen en sms’en. Wanneer je een Hussel abonnement hebt dan kan er met de Kids Sim ook MB's gedeeld worden. Bij een Kids Sim kun je geen extra bundels aanzetten of bestellen (zoals bijvoorbeeld Spotify). Zo heb je geen onverwachte kosten. 

Het is helaas niet mogelijk om een bestaand abonnement te verlengen/wijzigen naar een Kids Sim. Wat je wel kan doen is een nieuw abonnement (Kids Sim) aanvragen nadat het huidige contract is verlopen. Nummerbehoud is mogelijk. 

 


Beste Vikash,

Bedankt voor uw reactie. Dat is een optie, en ga ik over nadenken.

Het is niet helaas slechts een gedeeltelijke  reactie op mijn vraag / advies aan KPN. Of  is meneer Jorg Kramer nog aan het nadenken over de verantwoordelijkheid van KPN?

Heeft u mijn mail aan hem doorgestuurd?

Zo nee, zou u dat alstublieft willen doen? Ik denk echt dat hij dit moet weten / dat het probleem op management niveau besproken moet worden. KPN kan zich hiermee onderscheiden in de markt.

 

vr groet, M  (MBS kopen)


Het is niet gebruikelijk om Jorg over dit soort zaken te mailen, dus dat ga ik niet doen. Het is efficiënter om bijvoorbeeld de collega's te benaderen die verantwoordelijk zijn voor de mobiele abonnementen (of bijvoorbeeld MijnKPN). Echter is de oplossing er dus al. De Kids Sim is specifiek voor dit soort situaties in het leven geroepen.

Staat het mobiele abonnement op naam van jou, of van je dochter? De verantwoordelijk ligt namelijk bij de contractant.