Skip to main content

Onze dochter heeft een kids abonnement. Nu zijn we in Oostenrijk en ze heeft gewoon verbinding met het netwerk. Internet, WhatsApp Ed werken gewoon, maar als ze ons wil bellen krijg ze een melding dat dit niet toegestaan is voor haar abonnement??

Het hele idee van dit abonnement is dat ze in ieder geval ons kans bellen als er iets. Is. 

Graag een oplossing. 

 

*Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid

 

Een kids sim kan niet naar het buitenland bellen.

“Kan mijn kind naar 0900-nummers of naar het buitenland bellen met Kids Sim?

Nee, met het Kids Sim abonnement kun je niet naar 0900-nummers bellen. Ook bellen naar het buitenland is geblokkeerd. Zo voorkom je onverwachte kosten.”

Bron: Mobiel abonnement voor jouw kind kopen | KPN


Goedenmorgen, 

Ze belt niet naar Oostenrijk, maar naar een Nederlands nummer vanuit Oostenrijk. Dit zou wel moeten kunnen, ook al is dat nummer op dat moment in Oostenrijk. Dit zorgt namelijk niet voor extra kosten, maar gaat gewoon uit haar bundel als ik het goed lees


Dan moeten we denk ik even een reactie van een moderator afwachten, die kunnen in de achterliggende systemen meer zien.

Vul iig even je forum profiel (https://forum.kpn.com/settings/profile) in zodat ze meteen je gegevens ervbij kunnen pakken. De velden met “Prive” zijn alleen door jou en de moderators te zien (bij persoonlijke opmerkingen kun je ook de gebruikte telefoonnummers kwijt)


Hoi @danielvanessa, welkom op ons forum! 
Toevallig hebben we hier de afgelopen dagen wat problemen mee gehad.

  • Ervaren jullie deze problemen nog steeds?
  • Hebben jullie ook al geprobeerd te verbinden met een ander netwerk?
  • Staat roaming ook aan op het toestel?
  • Kunnen jullie de simkaarten eens omwisselen om het toestel uit te sluiten?

Anders kijk ik graag even mee of aan onze kant alles goed staat.
Kun je je gegevens invullen in je profiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd?


Sorry, maar heb deze post helaas niet meer gelezn op vakantie. Wij zijn inmiddels terug. Roaming hebben we gechecked en die stond aan. data werkte ook via 4G, dus roaming zou geen probleem mogen zijn. Simkaart omwisselen hebben we niet geprobeerd.


Ik zie aan deze kant geen blokkeringen of andere oorzaken waarom het bellen niet zou lukken.
Nu achteraf is het misschien wat mosterd na de maaltijd maar mijn bericht op 2 maart(na de storing) nog steeds niet werkte vermoed ik toch iets in het toestel of een instelling daarvan.

In het onderstaande topic kun je hier alles over vinden: 


Mocht het zich nog een keer voordoen kun je vanuit het buitenland ook met ons chatten via www.kpn.com/service of bellen via 0031612001200


Dank voor de info!